farligt att äta gammal choklad?
var sjukt sugen på marabou mjölkchoklad, så jag gick iväg o köpte det, o nu när jag kom hem var den helt vit, o såg att den gick ut 1:a juni..men jag var sjukt sugen så jag åt lite ändå...kan detta va farligt?
var sjukt sugen på marabou mjölkchoklad, så jag gick iväg o köpte det, o nu när jag kom hem var den helt vit, o såg att den gick ut 1:a juni..men jag var sjukt sugen så jag åt lite ändå...kan detta va farligt?
ingen som vet? får ju lite dåligt samvete nu för att jag e så svag o inte kan stå emot choklad även fast den e gammal...
Gick den ut 1 juni iår?? tror inte alls det var farligt då.
låter helt ofarligt om den var förpackad och inte öppen..chocklad kan bli lite vit om den ligger där det är kallt..
enl killar som gjort lumpen så har de ätit just choklad som varit hur gammal som helst.... skulle inte tro att det är ngn fara
Nä, knappast....
2 saker är fosterskadande; toxoplasma gondii och listeria.
ja 1:a juni i år...man ska ju inte äta gammal mat som gravid, men jag tänkte att choklad e nog ingen fara...men efter 2 rader hann samvetet ikapp mig...=/
det vita som blir på choklad är fett som smyger till ytan om det har legat för varmt...
Nån sa på tv en gång att choklad egentligen inte kan bli gammalt. Det vita är ingé farligt alls.
okej skönt...blev lite lugnare nu...tänkte på det sen att jag har ju säkert ätit gammalt godis hur mkt som helst nu utan att jag vetat om det...men man stressar ju upp sig =)
vit kan väl choklad som legat varmt och sen stelnat igen bli också. Du kan vara lugn