• katinka1

(¯`°•.¸ andra föräldrar i Tyskland? ¸.•°´¯)

Hej!

Jag önskar lite kontakt med andra föräldrar som bosatt sig i Tyskland
    Vem bor här mer än jag?

Glad sommar på er!
    Katinka1

• Svar på tråden (¯`°•.¸ andra föräldrar i Tyskland? ¸.•°´¯)
  • Jura

Hej! Så bra att du tog dig tid och ork att öppna en ny tråd! Ska försöka hinna vara med lite oftare
    Är faktiskt redan över halvtid... Börjar faktiskt riktigt se fram emot 3an. Skall bli skoj med 3 busfrön, fast jag nog bävar när jag upplever storebrors trotsanfall
    Kram till er alla!

• PetraMunchen

Great Jag får se hur mycket jag hinner skriva här... är ju i vecka 39 nu så liten kan komma när som.

• Hedi

Jura: Hur gamla är dina barn? direkt efter förlossningen sa jag aldrig mer ha ha. Men nu börjar man redan tänka lite pa när man skulle vilja att tvan kom. Jag tillhör dock dem som verkligen inte gillar att vara gravid.

Petra: oj da är det snart, spännande. Var va det du skulle föda nu igen? vet du om det blir en flicka eller pojke?

• Duffy Duck

Hej! Det var lite längre sedan att jag kollade förbi här. Började jobba pa fulltid igen för ett par veckor sedan och hinner med ingenting ...

• Lottschen

Favoritar tråden. Fast just nu är jag ju i sverige och vääääntar. Officiellt 2 dagar kvar till tvåan så spänningen är på topp!

• PetraMunchen
    Hedi skrev 2008-06-16 20:22:00 följande:
    Petra: oj da är det snart, spännande. Var va det du skulle föda nu igen? vet du om det blir en flicka eller pojke?
    Hej, en liten pojke är det på väg så vitt vi vet.
  • Anme

ah bra med en ny trad! Ooh spännande nu för PetraMunchen och Lottschen, hoppas att allt gar bra! Vi har börjat ge E. lite smakisar för nu vill jag sluta amma och tyvärr kräker han kopiöst av ersättningen... Far väl se hur det gar.

Hedi - du fragade inte mig men jag svarar iallafall - vi har ganska exakt tva ar mellan barnen (nov. 2005 och jan. 2008) och det har varit lite jobbigt ibland - den store killen är ju ända inte sa stor, förnunft och hänsyn kan man inte förvänta sig. Ända tycker jag att det har gatt jättebra och hoppas att de kommer att kunna leka bra ihop framöver.

• mango07

Hej,
    vilken trevlig tråd! Jag bor med min man och 1-åriga dotter utanför Stuttgart. Om ett par veckor ska jag börja jobba igen och är lite nyfiken på att höra hur ni har gjort med jobb efter föräldraledigheten. När började ni jobba, hur mycket och hur funkade det? Jag ser fram emot att börja igen även om det blir en omställning.

Hoppas allt går bra för er som går i väntans tider!

Svar på tråden (¯`°•.¸ andra föräldrar i Tyskland? ¸.•°´¯)