• Tiikeri

Enkel fråga, hur smakar tonfisk?

Är det salt eller surt? Lite som vinäger kanske?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Enkel fråga, hur smakar tonfisk?
  • Panna82

Färsk eller konserverad?

• Tiikeri

På burk! Måste vara konserverad då :)

• Sniglar och Krut

Smakar spya, konserverad som färsk.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • devega

om man äter färsk tonfisk så tycker jag att det är det närmaste en köttbit man kommer. det är mört, salt och gott!

• Panna82

Hm väldigt svårt att beskriva smaken. Surt är det inte i alla fall.

• sagström

Får nog säg att jag håller med devega. Annars är det väldigt svårt att beskriva. Gott skulle jag i alla fall säga.

• miss Y

väldigt gott gillar att äta tonfisk tillsammans med keso & bakad potatis. svårt annars att beskriva smaken. men det blir lätt lite torr känsla om man bara äter den som den är.

• Spicy woman

Smakar inte fisk i alla fall.

• Silverkatten06

Illa, ungefär som kattmat luktar..

• Tiikeri

Okej, om man kokar och mosar kikärtor och saltar... Kan det smaka ungefär lika som tonfisk tror ni? Kikärtor är lite strävt ju.

• Panna82

Nej det går nog inte att få kikärtor att smaka som tonfisk.

• fraggelanna

varför inte bara köpa en burk å smaka? dom e ju inte direkt dyra?

• Tiikeri

Jag äter inte fisk och kött.
    Men jag löste det ändå. Gjorde smörgåstårta, men jag lyckades få till en "klassisk" smak trots att jag inte hade i någon tonfisk (eller leverpastej). :D

• Zofye

Ojdå, jag har aldrig ätit smörgåstårta med tonfisk! Är det vanligt? Görs den på konserverad? Konserverad tonfisk har ju en ganska "stark" smak och lukt, även om jag tycker det är gott vill jag nog inte äta det i en smörgåstårta!

• Tiikeri

I de klassiska recepten brukar det vara tonfisk i röran med majonäs, grädde och cream fraiche. Eftersom det blandas ut så är det inte precis att man tänker på att man äter tonfisk. Men jag tyckte att det smakade klassiskt utan fisk. :)

• zweedsmeisje

sicken jobbig fråga, hade ja haft tonfisk hemma så hade ja smakat bara för å se vad det egentligen smakar, men de e gott i alla fall :P de vet ja..

Svar på tråden Enkel fråga, hur smakar tonfisk?