• ejja81

höstblåsor" kan någon hjälpa mig lite"??????

nu har min dotter på 20 månader åkt på detta igen
    nu har hon överhela sig å kan knappt gå för hon har ont under fötterna=/

hur länge smittar det å hur länge skall man vara hemma?

läst lite men står att dem får gå på dagis men är välldigt smittsamt så det känns ju inte så bra å skicka dit henne.

står även att man bara får det 1 gång

står inget om atat man får det över helakroppen heller

någon som vet är duktig på detta!

tacksam för svar

• Svar på tråden höstblåsor" kan någon hjälpa mig lite"??????
  • ejja81

står ju att det är extremt smittsamt,,,,så varför får man då ha dem på dagis kan man undra1 jag tar vab veckan ut sisst hon hade det var hon dålig i nästan 3 veckor tror jag om inte mer,,,så nu får det inte hålla isig så länge.....

• ejja81

ja låter ju konstigt,,,,då dem misstänkte rödahund, var väll föär att hon är full hela hon, letat å letat men står inget om övriga kroppen....

2 gången hon har det,,,å mycket mycket värre denna gången,,,kan knappt gå går på sidan av foten å tån är knallröd=(

• ejja81

dem sa det på vårdcentralaen,, men med det jag läst så stämmer det inte med blåsor där dem sitter å så

• ejja81

mm hon är pigg idag förövrigt,,så f¨år ta å ringa till barnmotagningen i morgon å fråga,,där vet dem mer

• ejja81

får göra det i morgon då man får vettiga svar,,,,,upplysningen vet inte så mycket tycker jag när det är nått man vill ha råd om,,,,,men kl 8 i morgon får jag nog slänga mig på telefonen å forska hur det ligger till så får vi nog komma dit istället

• ejja81

sharlakansber hur är det då,,läst lite å det kan ju oxå stämma,,,förklara ju alla prickar överallt men inte blåsorna

• ejja81

pratade meddem på barnmotagningen och man kan ha över hela kroppen,,,inte så vanlig men det går

sen är hon ju pigg för övrigt nu som skönt är.
    så blir hemma veckan ut så får vi se hur det blir nästa vecka,,,smittar ju som satan

• ejja81

min dotter har över hela kroppen,,,rygg mage fötter händer öron  ända är i ansiktet där är bara en å annan,,,å vårdcentralen sa höstblåsor,,,,,ringde ävenbarnmotagningen  å dem kan ha över allt men det är inte vanligt.

så visst svårt å veta

Svar på tråden höstblåsor" kan någon hjälpa mig lite"??????