• Saga74

Måla om billy (IKEA)

Hej! Jag HOPPAS verkligen att nån har ett bra svar, kanske till och med en bild *hoppas* frågan lyder, är det nån som målat billy bokhyllan vit?! Går det att måla om dom alls och isf hur?! Många frågor Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Måla om billy (IKEA)
  • Dakota

Om det går att måla om köksluckor måste det väl gå att måla om en bokhylla? Det kan väl kanske vara lite svårt att få det snyggt (slätt) om man målar själv.

• AstraTrillian

Klart det borde gå. Fast du måste nog slipa ordentligt för att rugga upp ytan och sen måla med en liten skumgummiroller för snyggt resultat.

• Saga74

hehe ... ja det BORDE ju gå! Har redan börjat nagga lite på ytan så nu gäller det att fullfölja det. Blir förmodligen mer arbete än man trott!!!

• AstraTrillian

Varför skulle det inte gå? Men köp absolut en roller det underlättar och blir snyggare. Jag stressmålade om vår Tripptrpp igår och ångrar att jag inte hade roller. Nu är det massa fula droppmärken och andra slarvgrejer.

• Saga74

ÅHHH! Jag har oxå en tripptrapp som borde få sig en omgång med färg, vill du visa bild på din?! *nyfiken*

• Lingi

Jag målade Billy bokhylla för flera år sen, slippade lite ytan, använde häftgrund, slippat lite, sen akryl 2 ggr. Tvätta o avfätta först.

• AstraTrillian
    Saga74 skrev 2008-06-16 21:47:49 följande:
    ÅHHH! Jag har oxå en tripptrapp som borde få sig en omgång med färg, vill du visa bild på din?! *nyfiken*
    Ska försöka komma ihåg att ta en bild. Fast den blev ju bara vit (fast med fult dropp också ). Mycket snyggare än innan då den var sliten furu (tror jag).
Svar på tråden Måla om billy (IKEA)