• Elli80

Bumbo (babysitter/stol) och gåstol...

Någon med erfarenhet av dessa? Är det ngt värt att investera i? Jag har en pojk som är 4mån... Skriv gärna någon rad oavsett vilekn åsikt du har om gåstol eller bumbo:n. Jag vill veta litre mer om dom. För- och nackdelar.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Bumbo (babysitter/stol) och gåstol...
  • Cicci1981

Min son på 5 månader bara älskar sin gåstol!! Han får bara vara i den kortare stunder eftersom det inte är så bar för ryggen när de är så små. Men jag skulle defenitivt skaffa en om jag inte hade nån :)

• AdWi

Har både och faktiskt.
    Bumbon använde jag jättemycket när dottern var mindre och inte kunde sitta själv. Hade den i duschen, vid första smakisarna o.s.v

Gåstolen är definitivt ett måste, den används flera ggr/dag.

• MammaMandiz

Jag köpte en bumbo när min dotter var 4 månader. Tyckte att den verkade jättebra först, men sen visste jag inte vad jag skulle ha den till. Inte kul att bara sitta och leksakerna tappades i golvet direkt.
    Däremot var den bra när hon var för liten att sitta i matstolen. Hade den på köksbordet. Naturligtvis bara när jag satt och matade henne.

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Elli80

MammaMandiz: Ja, det är så jag också tänker att den kanske är jättebra en stund, men sedan då...

Det verkar som gåstol är något att satsa på. Hur gamla kan de vara när de börjar med en sådan?

• Aprilia77

Det finns ju en bricka som man kan köpa till Bumbon, som är som ett bord där bebben kan ha lite leksaker. Min lillkille (4 mån) kan roa sig ganska länge i Bumbon med lite grejer att tugga på!

• Elli80

Ok en bricka, som hör till bumbon alltså? Säljs den separat?

• Filippa06

Bumbon användes max 3 ggr och lite i duschen...
    gåstolen vägrade hon att gå i och tyckte inte den var kul alls...

så för oss var det värdelösa grejer likaså hoppgungan användes heller aldrig...

• Elli80

Filippa06: Ja det är lite det jag är rädd för. Vill inte köpa en massa saker som inte är till något nöje liksom. HAr inte hur mycket förvaringsplats som helst heller...

• Ninna1976

Jag köpte en bumbo till min grabb när han var ett par månader. Har inte haft mkt utbyte av den tidigare men nu, när han är 8 månader och har blivit mer nyfiken av sig, har jag den bredvid mig på bänken när jag lagar mat, alt. på diskbänken när jag diskar. Skitkul tycker min grabb iaf. Gåstolen har också varit en favorit fram till nu när han börjat ta sig fram lite mer för egen maskin.

RTFM
  • Elli80

När kan man börja med gåstol då?

Svar på tråden Bumbo (babysitter/stol) och gåstol...