• Leos och Vincents mamma

Nån som har erfarenhet av p-plåster?

Jag fick barn för 2,5 månad sen o var igår på efterkontroll o fick recept på p-plåster som jag tänkte testa.
    Är det nån som har erfarenhet av sånt? Bra eller dåligt?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Svar på tråden Nån som har erfarenhet av p-plåster?
  • ViHi

har haft det i snart två år och tycker det funkar super bra, inga biverkningar har jag haft, innan har jag provat p-stav, mini piller och p-piller

Ok. Kan det inte ramla av o så då?
    Känner mig lite skeptisk emot att ett plåster ska ha samma effekt som ex. p-piller.

• Trolltoka

Hur funkar det med p-plåster? Har man mens som vanligt endå eller?

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • M C Catta
    Trollmamma07 skrev 2008-06-18 15:57:32 följande:
    Hur funkar det med p-plåster? Har man mens som vanligt endå eller?
    Tanken är att man ska ha mens var fjärde vecka då man inte har något plåster, men jag har mens nästan jämt så det verkar inte funka så bra för mig... =)
    M C Catta skrev 2008-06-18 15:58:34 följande:
    Tanken är att man ska ha mens var fjärde vecka då man inte har något plåster, men jag har mens nästan jämt så det verkar inte funka så bra för mig... =)
    Oj då, det lät ju inte kul eller bra. Hmm..kanske ska ha p-piller i alla fall då, det vet jag ju att det funkar. Men får väl testa tre månader o se..
  • Nymphoria

Jag tyckte inte alls om att använda p-plåster. Visserligen fick jag inga biverkningar eller konstant mens (jag blödde som vanligt var fjärde vecka). Men för mig var det omöjligt att få dom att stanna på plats. Man ska kunna göra allt som man brukar göra, bada, sola, duscha osv, men mina liksom "halkade" runt då. Lossnade i kanterna och så och det gjorde mig osäker på om dom verkligen var så säkra då. Dessutom blev det svarta klisterfläckar runt kanterna som var hemska att få bort.

Men detta kan ju ha varit något som bara har hänt mig. Jag har kanske "hal" hud eller nåt

Det bästa är nog om du provar själv, det funkar ju så olika på olika personer.

Usch, nu känns det som jag har valt helt fel..

• M C Catta
    Nymphoria skrev 2008-06-18 19:33:26 följande:
    Jag tyckte inte alls om att använda p-plåster. Visserligen fick jag inga biverkningar eller konstant mens (jag blödde som vanligt var fjärde vecka). Men för mig var det omöjligt att få dom att stanna på plats. Man ska kunna göra allt som man brukar göra, bada, sola, duscha osv, men mina liksom "halkade" runt då. Lossnade i kanterna och så och det gjorde mig osäker på om dom verkligen var så säkra då. Dessutom blev det svarta klisterfläckar runt kanterna som var hemska att få bort.Men detta kan ju ha varit något som bara har hänt mig. Jag har kanske "hal" hud eller nåt Det bästa är nog om du provar själv, det funkar ju så olika på olika personer.
    Jo, alla kläder luddar ju av sig på klistret längs kanterna o lämnar fula märken. Men när man tagit bort plåstret är det lätt att gnugga bort med olja...
  • M C Catta

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-18 19:55:14 följande:

Usch, nu känns det som jag har valt helt fel..
    Tycker du ska ge det en ärlig chans! Jag är den ende som jag vet som fått konstant mens. Alla reagerar vi olika på olika hormonuppsättningar... Det som inte passar mig kanske passar dig och tvärtom. Vi har ju inte samma fysiska och biologiska förutsättningar.
  • Anonym

med p-staven hade jag jämnt mens och lika så med mini-piller men med p-plåstret har jag bara var fjärde vecka precis som med p-piller

Svar på tråden Nån som har erfarenhet av p-plåster?