• Stumpan82

Vi som dricker oss mätta del 1

Här samlas vi och peppar varandra, antingen dricker man sig mätt alla måltider eller blandar....

Jag är lyckaste
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 14:55
    själv byter jag ut frukost och lunch mot naturdiet och äter middag med familjen, som är kött eller fisk och grönsaker
  • Svar på tråden Vi som dricker oss mätta del 1
  • Heranell

Oj, här kan jag vara med! Började köra med Nutrilett/Naturdiet igår. Bytte 2 mål igår och alla idag. Ska köra ett tag, ska på ett bröllop i juli och vill få bort lite mage innan dess.

Några fler?

• Heranell

Bra, fast det är svårt att låta bli att äta mat när jag är hemma märker jag. Igår drack jag 3 påsar, åt lite middag och kunde sen inte låta bli att äta smörgås heller. Hade ju tänkt byta ut alla mål igår... Men på 2 dagar har jag gått ner 7 hg.
    I morse åt jag frukost men ska byta ut alla andra måltider idag. Jag tycker inte att jag blir olidligt hungrig, det är mest ovanan att gå i skåpen och leta godsaker som är svår att bli av med!

Själv då, Stumpan? Hur länge har du kört? Gått ner nåt?

• Stumpan82

Heranell började på hård kör igår, men har måndag tisdag bytt ut frukosten mot smoothie *super god men dyr* Köpte ett paket med 25 choklad igår och har byt ut frukost och lunch, och äter middag med familjen men äter mer grönsaker än kolhydrater och dricker mängder med vatten, äter även frukt mellan måltiderna men räknar och håller koll på kalorierna, hamnade under 1000 igår

Jag är lyckaste
  • A84

Här är en till..
    Började byta ut mål för ca  1månad sen, gjorde ett uppehåll för att åka på festival nu försöker jag lite smått igen.
    Byter ut frukost, alla mellanmål + middagen. Kan slinka ner en macka till kvällen, kan inte gå å lägga mej hungrig jag tycker lunchen är ganska viktig för mig, men det där är åxo olika. Ibland vill man ju äta middag med sambon, då gör jag det istället för lunchen.

Ska inte väga mig på ett tag.. har lätt för att skapa ett beroende till den haha...
    Nu är det bara att komma igång med träningen igen... att festivaler kan göra så mkt onytta, men men bara man har kul vad skulle livet vara annars...

• Emmyjane

Jag vill åsså testa, jag tänkte börja med att dricka en liter vätska mest vatten med äppelcidervinäger i vid varje stort mål. Frukost, lunch och middag. Sen har jag en proteindryck som smakar jordgubb, jag kan försöka dricka slut.

Hur motionerar ni? Jag ska börja cyckla vart jag ska, billig och bra motion. Jag har en stutsmatta, hopprep och en vipp plata som bara väntar på att bli användna. Lite sittupps kan ju inte heller va dumt för en degig mage.

Men detta är bara önske drömmar, om jag lyckas, så får jag ta en dag i taget.

• Heranell

1 liter före varje måltid låter väldigt mycket? Men funkar det så!
    Jag cyklar cirka 1 mil per dag, till och från jobbet. Svårt att hinna med mer, jag jobbar heltid och har en 2,5-åring hemma...

Svar på tråden Vi som dricker oss mätta del 1