Inlägg från: Intelligenti pauca |Visa alla inlägg
  • Intelligenti pauca

Funkar Voltaren på ryggont?

Flutterby skrev 2008-06-17 14:58:38 följande:
    Har knäckt till ryggen och det sitter i ännu efter en vecka. Jag var på Apoteket i dag och funderade på att köpa Voltaren-tabletter, men kom inte till skott. Är de bra? I reklamen är de ju rena dunderpillren! (mamman kan inte lyfta upp sonen, tar ett piller och vips så slänger hon runt honom i luften som en trasa! )
    Du får prova dem.Bilda dig en egen uppfattning.Det är väldigt individuellt hur medicnen fungerar.Jag kan inte äta dem pga magen.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Intelligenti pauca
    Flutterby skrev 2008-06-17 14:58:38 följande:
    Har knäckt till ryggen och det sitter i ännu efter en vecka. Jag var på Apoteket i dag och funderade på att köpa Voltaren-tabletter, men kom inte till skott. Är de bra? I reklamen är de ju rena dunderpillren! (mamman kan inte lyfta upp sonen, tar ett piller och vips så slänger hon runt honom i luften som en trasa! )
    Jag använder Eeze spray (innehåller diklofenak) samma smärtstillande substans som just Voltaren.Tycker sprayen hjälper mig mot min ryggvärk som är allt annat än mild.Du kan även prova Voltaren gel.
    www.fass.se/LIF/home/soktraffar_all.jsp&searchtext2=&allCategories=false&searchtype=
  • Intelligenti pauca
    Poena skrev 2008-06-17 15:03:51 följande:
    Jag gillar inte Volatren. Fick Diklofenak (samma verksamma ämne som i Voltaren) utskrivet mot smärta (ej i ryggen dock) och fick magsår på köpet efter att ha tagit endast 2 tabletter. Inte hjälpte det mot värken heller. Min läkare sa att man inte bör ta dem om man har känslig mage, vilket jag inte tycker jag har. Så, en liten varning alltså.
    Jepp de är rena katastrofen mot magen alltså Men spray och gel funkar bättre.
  • Intelligenti pauca
    Boudicea skrev 2008-06-17 15:14:51 följande:
    Voltaren funkar bra, men min läkare måste skriva på receptet att apoteket INTE får byta ut mot diklofenak för då får jag magsår :( Sen ska man enligt min läkare ta en stor alvedon samtidigt med voltaren då voltaren enbart dämpar inflamation och inte direkt värk. Det är lite svårt att använda geler och spray nu när man vill vara ute i solen så därför blir det piller för mig. Lycka till
    Voltaren innehåller diklofenak."Diklofenak" i sin tur är en tablett med samma smärtstillande ämne men annat fabrikat.
  • Intelligenti pauca
    Lilla Linnéa skrev 2008-06-17 15:22:24 följande:
    Man bör inte kombinera med andra smärtlindrande mediciner utan att man först har talat med sin läkare. Eftersom många värkmediciner liknar varandra kan det leda till att den totala dosen blir för hög. En för hög dos kan vara farlig och ökar risken för biverkningar.Precis som ovan skrivit är det verksamma ämnet i Voltaren diklofenak.
    Alvedon o Diklofenak/Voltaren liknar ej varandra.Alvedon innehåller ju paracetamol som smärtsilande medel,diklofenak/voltaren innehåller ju som du mycket riktigt skriver diklofenak.
  • Intelligenti pauca
    Lilla Linnéa skrev 2008-06-17 15:28:37 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-06-17 15:24:41 följande: Jag menade rent allmänt. Har man dessutom så pass ont att man börjar kombinera olika smärtsillande på egen hand bör man uppsöka läkare. Man kanske behöver en annan typ av smärtlindring, dos etc.
    Man kan ju även få (min läkare har pratat om det) få en lokalbedövning på det onda stället.TNS finns ju men jag ahr ej provat det.Samt akupunktur.
Svar på tråden Funkar Voltaren på ryggont?