Världens mest otacksamma roll!
Blir så illa till mods när jag läser. Mina barn lever i styvfamilj, där pappan träffat en ny kvinna & de bor tillsammans med mina 3 barn & hennes 4 (!). Det här med att man inte får va delaktig i barnen, inte va med på bild, inte blir tillfrågad osv - det handlar ju om bioförälderns ansvar i det hela. Hon/han får ju säga ifrån, stå upp för dej/er! Istället går det ut över barnen som redan är drabbade - i och med att deras föräldrar valt att gå skilda vägar.
Man skiter ju i så fall i barnen & allt som rör dom (packa matsäck osv osv) för att det ska gå ut över bioföräldern, för det är ju i själva verket HONOM du retar dej på. Jag kan lätt sätta mej in i situationen - att det var MINA barn som deras bonusmamma inte ville ta något som helst ansvar för - och jag blir illa berörd. Ledsen för barnens skull.
Det ÄR inte lätt att leva i styvfamilj, har själv gjort det i 4 år. Men jag tror tyvärr inte förhållandet klarar att där inte finns något som helst gemensamt ansvar för barnen, även om dom inte är gemensamma. Vårt gjode det inte & jag vill aldrig göra om samma misstag igen!!