• Anonym (hmm)

Världens mest otacksamma roll!

Jag har också bonusbarn och tycker att den rollen är väldigt otacksam! Skulle vara skönt o inte bry sig, men jag klarar det inte. För mig handlar det inte om att barnen är otacksamma, det är ju så barn är.. iallafall när dom är små. DOm vänder sig ju till den vuxen som står närmast (oftast).
    Vad jag irriterar mig på är pappan. Jag tycker att HAN skulle uppskatta det arbetet jag gör för hans barn. Jag tycker att HAN skulle inkludera mig mer.. jag förstår mig inte på vissa bioföräldrar (dvs dom man bor med).
    Dom verkar vilja ha en kärnfamilj, dom har inte förståelse för att man inte älskar barnen som dom gör utan behöver konstant bekräftelse och uppskattning för det man gör, samtidigt som dom vill att man ska vara en familj så har man ingen bestämmanderätt över barnen och uppfostran FAST de bor under samma tak. Hur kan de tro att relationen ska fungera smärtfritt om man inte har något att säga till om?
    Värre blir det ju om man har ett gemensammt barn.. då förväntas man uppfostra det barnet på samma sätt som "det alltid gjorts" med de andra barnen.. bara ställa sig i ledet liksom, anpassa sig. USCH

Men jag har svårt att inte byr mig. Jag önskar att jag klarade av det. Men när hans små barn ser på mig med sina stora tindrande ögon och är så där goa o glada som de faktiskt kan vara ibland, då bara måste jag hjälpa till. Jag gör de för DOM, för att jag tycker om DOM. Men som sagt...det hade inte skadat med lite uppskattning från bioföräldrarna...

• Anonym (hmm)

Det är väl det som inte funkar hos oss. Här bestämmer mamma och pappan vad som ska gälla. Sen blir jag informerad om det.

trolltagen skrev 2008-06-18 08:38:22 följande:
    Det är ju faktist så att man måste sammarbeta för att en familj skall fungera och må bra, biologiska band eller inte. Är man en familj så är man!Det är ju inte barnen som skall komma i kläm när ni egentligen skall ta det med era män, om de diskuterar saker med sina ex så kan de ju säga " Jag skall bara kolla med X så att det kan fungera,,,"För i många familjer verkar det som om biomamman och bonusmamman kanske inte kan samtala då måste pappan markera att hos han är det två vuxna som fattar beslut, men förslag är välkommna.Sen finns det ju saker som mamman måste vara med och bestämma, hon är ju mamma även om barnet är hos er.
Svar på tråden Världens mest otacksamma roll!