Inlägg från: Anonym (Tezz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tezz)

Världens mest otacksamma roll!

Oftast har barnen fått gjort som dom har velat, inga regler ingen struktur, så var det för min sambo och hans barn. Men dom flyttade till mig och mina barn, så dom regler som fanns för mina barn, fick också hans barn följa. Men efter mycket om och men så bryr jag mig inte längre om styvsonen bara styvdottern. Efter en incident som hände, där pappan inte markerade att detta var fel för sonen. Så när styvsonen är här så är det pappans ansvar,grabben är 16 år. Och jag har fullt upp med mina barn + vårat gemensamma + styvdottern. Så min ork räcker till det, har ingen lust med en massa konflikter som det blir när styvsonen kommer. Men både hans mamma och hans pappa tycker så synd om honom och gör allt för honom. Så tyvärr orkar jag inte mer..

Elak javisst om ni vill se det så..

• Anonym (Tezz)

Tokitoj: Det är väl ändå pappan som har huvudansvaret över sina barn? Som jag skrev tidigare så är det nu pappan som får sätta gränser för sin son, sonen e 16 år och är curlade av både pappa och mamma. Så tyvärr orkar jag inte anstränga mig något mer. När ändå inte sonen gör några fel.

• Anonym (Tezz)

För att jag inte får något gehör för det jag försöker göra och har gjort för styvsonen. Är det rätt att jag ska dra hela lasset själv? Jag gör gärna annat me styvsonen men jag vägrar vara den elaka..

Tokitoj skrev 2008-06-18 15:16:56 följande:
    Anonym (Tezz)det är väl ändå riktigt onödigt, dumt och "osmart" (ursäkta ordvalet) om man väljer att abdikera och totalt släppa allt, om man ändå haft en god intention hela tiden och alltid "jobbat på" efter bästa förmåga.att släppa allt då, verkar ju fullkomligt knasigt.Det är ju en sak om man från början inte har fattat grejen och inte brytt sig om eller försökt, men när man verkar ha varit bra, klok och smart hela tiden såundrar jag varför man plötsligt börjar skita i allt. Vem vill man straffa då?
  • Anonym (Tezz)

Tokitoj: Du som är så smart på allt som rör nyfamiljen. Då kanske du kan förklara för en annan som är dum nog att inse sina brister.. Så kan du säga varför inte hans föräldrar bryr sig tillräckligt för att sätta regler och ge killen det ansvar han förtjänar utan dumpar över ansvaret på någon annan? Och när den personen inte längre orkar då är man bara dum i huvudet som inte fattar att det är tonåringen som blir lidande?!!

Sen kan du läsa mitt andra inlägg till dig nr35.

Svar på tråden Världens mest otacksamma roll!