Världens mest otacksamma roll!
Det finns så himla många olika situationer inom just ämnet biomamma vs. bonusmamma. Och i dessa situationen är det som i alla andra, det går inte att summera hela världens "mamma-konflikter" till en story. Det finns mycket mer bakom.
Jag själv kan inte sitta här och döma TS för det hon skrev, med säkerligen lite "avreagering" i texten.
En biomamma kan föra en jävla massa liv, men likaså kan en bonusmamma.. Barnen kan vara obekväma i situationen och avreagerar sig på första bästa "offer".
Det går inte att räkna ut utan att man själv har en iblick i familjen.. man nämligen finner aldrig samma substans i alla familjer.
Men nu kan jag förstå TS. Det är inte det att hon INTE VILL vara med bonusbarnen. Det är inte det att hon har velat ge upp som hon nu har. Kan ingen se att det kan vara svårt att hålla humöret uppe när ingenting man gör duger till? Och mannen hennes, som är bio-förälder och som faktiskt ska ta största rollen och dessutom hjälpa TS att komma in i familjen på ett bra sätt verkar ju inte göra ett skvatt!
Man kan inte lägga allting på den som ny kommer in i familjen. Man måste faktiskt introducera denne, inkludera och uppskatta. För av jag kan utläsa i TS inlägg så har hon verkligen försökt.