Världens mest otacksamma roll!
tkr att du har helt rätt. Varför ge när man inte får ngt? Hade nog inte heller klarat av det, fast, skulle ju prata om allt innan jag skulle skita i allt.
tkr att du har helt rätt. Varför ge när man inte får ngt? Hade nog inte heller klarat av det, fast, skulle ju prata om allt innan jag skulle skita i allt.
Håller helt med bra skrivet. Det är lättare sagt än gjort många ggr.
har precis som du nyligen tröttnat jag orkar inte längre står inte pall
varför ska jag bry mig?
jag har ju ingenting att säga till om i slutänden i alla fall.
för nga veckor sedan satte jag ner foten
jag är ingen taxi rörelse
om du nu bestämmer saker med biomamman utan min vetskap så får du ordna detta själv.
"men jag kan ju inte på onsdag jag har ju bestämt...."
jahopp men då var det ju inte så smart att gå med på detta då.
(gud vad skönt)
det som är svåraste är att stå bredvid och se hur han livrädd ska ta konflikterna med mamman och barnet. ja, han är som ett litet litet barn där ett mamma och ett barn helt styr över honom när det gäller vissa saker.
ex.1
pappa jag vill se på fotbollen ikväll
jahopp när börjar den
20,30
ja men du ska ju upp jätte tidigt i morgon
ja men jag vill
okej du får se en liten stund
bonus sitter uppe hela matchen
(sedan får vi mer eller mindre ett h-vete av humöret som senare blir pga bonus är för trött)
ex 2
biomamman skickar med lappar om saker som hon bestämt med bonus om på våra veckor
min man frågar mig om hur vi ska bestämma för det har kommit många sådana lappar nu på kort tid.
det får du komma på svarar jag
ja jag måste prata med bonus om det här mamma och han kan ju inte bestämma över våra veckor
min man till bonus: vill du vara med på det där på torsdag?
ja det vill jag
min man till bonus: ja men du ska inte hellre (ger ett förslag på en rolig grej)
nej jag vill vara med på det där (aktiviteten med mamman)
jahopp är det det du vill så får du göra det.
han den lilla bonus får alltså hela tiden bestämma och besluta allt själv.
får jämt frågan
vad vill du.
i vintras ville han ta med sig gympa skorna när vi skulle upp till fjällstugan
vad ska du släpa med dem för sa jag du kan ju inte använda dem i snön i alla falll
vi har ju så mkt grejer ändå i bilen
nämnen åhhhhhhhhhhhhhhhhhh svarar bonus
min man kommer ut i köket och frågar vad det är
jo kalle vill ha med sig gympaskorna men jag har packat ner andra skor till honom och det är fullt i bilen vi måste ju få plats också för andra delen så är ju inte gympaskor alternativ när det är massvis med snö.
- vad vill du kalle? frågar min man
- äsch skit samma svarar kalle och ställer surt ner gympa skorna
min man vänder sig surt emot mig och frågar vad det egentligen spelar för roll om han tar på sig gympaskorna han får ju märka själv att det inte är ngn bra lösning och nästa gång tar han inte med sig dem.
vi blir sura på varandra
min man fortsätter mot bonus
- säg nu vad du vill, vill du ta med dig gympaskorna så gör det.
(ja det är så mitt liv som bonusmamma ser ut och jag är som sagt va jädrigt trött på det, så ja, nu får konsekvenserna bli min mans och jag vill börja njuta av livet istället för att jämt och ständigt ha konflikter runt omkring mig)

Anonym (2 bonusar) skrev 2008-06-18 07:01:57 följande:
Jag struntar också idagsläget helt och hållet i att vara en passupp inte så att pappan sitter och spelar osv så jag har allt jobbet MEN mamman tror att hennes ord är lag. Glöm det säger jag. Vårt hem våra regler. TYVÄRR är det barnen som lätt hamnar ikläm när dom har korkade föräldar....
Va skönt me en tråd där fler känner som jag. Jag vill fan oxå få uppskattning, jag begär inte mycket utan lite massage någon gång eller bara lite överrasknings mys för att jag är den som tar hand om hans son hela dagarna och jag är den som bråkar med biomamman och sitter och skriver till fk för biomamman ljuger till dom och kräver underhåll från oss. Tack och lov så samarbetar vi väldigt bra kring uppfostran av barnen och dom är behandlas lika, men de är ändå jag som står med de hela lasset för annars kör biomamman över oss.