• andypandy

gi metoden ?

nån som kan mycket om den här gi metoden ? vad äter ni ist'llet för pasta, ris och potatis ? får man äta cous cous tex ? jag är jätteintresserad av den och vill veta mer då jag tror mycket på det här med socker = fetma. jag går inte ner i vikt fast jag äter lite fett men däremot socker. får man dricka lightläsk ?

• Svar på tråden gi metoden ?
  • annhan

Ett tips är länken www.paulun.com
    Fredrik Paulún är väldigt duktig inom kost/idrott/Glykemiskt index osv.
    Visst kan man äta kolhydrater så som ris, pasta osv. Men det gäller att hitta rätt sorts kolhydrater med så lågt GI som möjligt.

Lycka till!

• blondy

Jag har beställt Fredrik Pauluns böcker och dom är jättebra! Bra tips o recept.

• Korallen

Du kan äta ris, pasta och potatis om riset är t.ex fullkornsris (Obs, INTE Jasminris), pastan är fullkornspasta och potatisen hel med skal på.
    Annars kan du koka bönor t.ex, eller linser.
    Tänk på att allt ska vara så "back to basic" som möjligt, så obearbetat och fiberrikt som möjligt.
    Om du äter något som är lite högt GI i kan du kompensera ner det med att äta mycket grönsaker, dock inte kokta morötter eller majs som det är väldigt högt sockervärde i.
    Drick helst inte lightläsk då det är konstgjort. Vilka "konstgjorda" sockerarter man kan äta hittar du hos Paulun t.ex.

Svar på tråden gi metoden ?