Semester o flytt till pappa...
Sitter just nu i en väldigt jobbig sits... Vi är en styvfamilj som består utav mig(mamma), 13-årig dotter(min sen ett tidigare förhållande),5-årig dotter, pappa/bonuspappa.
Min dotter på 13 år har nu betämmt att hon vill flytta¨till sin pappa som bor 38 mil härifrån... Detta känns jättejobbigt men jag tror samtidigt att det kan vara bra för henne med ett miljöombyte då vi under det senaste halvåret haft det otroligt tufft med henne härhemma... Det är väl hennes bonuspappa som fått tagit det mesta och blivit anklagad för en hel del... Han har dock alltid funnits här för henne till 110% så jag tror inte det är han som är det egentliga problemet. Vi har varit på BUP med henne men kommer ingenstans... Iaf så har vi bestämmt flytt 1 aug och hon börjar i sin nya skola 18:e aug. Dilemmat är det att vi i början på året bokade 2 veckors semester till Turkiet med avresa 14 aug... Nu tycker jag att det är väldigt viktigt att hon är med från början i sin nya skola då hon inte har nån som hon direkt känner där! Vi sa då att vi sskulle avboka vår resa men det betyder att vi förlorar handpenningen på 5000:-... Kan heller inte ändra semester veckor då det redan är insatt vikarier för mig på jobbet... Alla våra vänner tycker att vi ska avboka dotterns resa och åka ändå för att hon har ju själv valt att flytta till sin pappa och att hon då får ta konsekvenserna utav detta och dels för att vår minsta flicka inte ska behöva missa sin semester som hon pratat o längtat efter i månader nu! Jag är tveksam till detta då jag är rädd för att min stora ska känna att det är ett straff för att hon flyttat... Samtidigt så skulle vi verkligen behöva denna resa då vi är oerhört trötta och de senaste månaderna har varit väldigt slitande på vår realtion!
Vill mest höra vad ni har för synpunkter på detta? Hur hade ni gjort?