mask i magen, HJÄLP!!
Det är bara sååå äckligt! Såg nu på toa varför det killat som fan, de är mask! Skäms som en hund! Måste bli av me de! Hur?! Snälla hjälp mig!
Det är bara sååå äckligt! Såg nu på toa varför det killat som fan, de är mask! Skäms som en hund! Måste bli av me de! Hur?! Snälla hjälp mig!
Receptfri medicin på apoteket. Hela familjen ska avmaskas!
Städa sedan ÖVERALLT noggrant! Byt gärna sängkläder dagligen en tid. Byt handdukar flera gånger om dagen.
Var EXTREMT noggrann med hygienen och tvöätta händerna ofta ofta. Köp gärna hem handsprit också.
Efter ett par veckor ska avmaskningskuren köras igen.
Efter detta ska det vara lugnt.
Måste fråga hur man ser att det är mask? Är de stora, många?
Tack för ditt svar...
Men jag fick för mig att jag hört att man får max väga 80kg för att ta dom tabletterna... Och kan man äta dem även om man är gravid??? Känner mig såå äcklig!
jo dom är många, ca 1cm....
Det är springmask du fått!
Inget att skämmas för! Förmodligen är det barnen som dragit med sig det hem från skolan eller dagis.
Precis som Beckah82 skrev så tar ni en kur av medicinen hela familjen. Gå till apoteket imorgon bitti så får du hjälp. I paketet till medicinen står det mer noggrannt vad du ska göra hemma, tex byta lakan och sängkläder ofta och städa osv.
Det är luftburet o smittar alltså väldigt lätt, Inte särskilt ovanligt, inte så många som pratar om det bara. Dagis här har haft det 2 ggr i år...
Tack för era svar!
Men har det samma verkan om man väger över 80 kg? Jag väger nu ca 95... Är lång så jag "upplevs" inte som överviktig, om det spelar någon roll...
Vill bara bli av med det, tycker det är SÅ pinsamt!!
Tror jag ringer vårdcentralen imorgon, men måste man tala om för tanten som svarar varför man vill träffa läkaren??Hört att det finns starkare tabletter som läkaren skriver ut...
Det räcker jättebra med de tabletter som finns att köpa receptfritt, du behöver inte träffa läkaren. Dessutom tycker jag inte att du ska skämmas alls, det är som sagt väldigt vanligt med springmask. Du kan också googla på springmask eller titta i vårdguiden på nätet så får du all nödvändig information.
Du tar maxdosen av medicinen om du väger mer än 80 kg.