• FruSundahl

Ni unga/yngre föräldrar - vad är den/det roligaste ni varit med om/fått höra utav andra?!

Reagerar på hur många gånger man får höra så fula och roliga saker som ung förälder. Vissa saker är rent utav skrattretande

Själv fick jag höra att mitt liv var över och att jag inte kunde festa.
    Som att hela livet handlar om sådant, aah det är ju såå himla kul med fulla människor som inte kan behärska sig, vilket misstag.

Haha måste även dra med om en som min pappa var med om, han var 39 då och vi skulle fixa legitimation till mig. Går till banken och han ska legitimera mig och allt det där. Bankdamen kollar på oss när jag lämnat över papprena och säger "ja och en förälder måste legitimera sig också". Vi väntar medans hon fixar med papprena och så kommer hon tillbaka och säger "Ja men alltså din mamma eller pappa måste legitimera sig annars går det inte". Både pappa och jag börjar skratta och jag pekar bara på honom. "Ja jag är hennes pappa". Damen ser ut som en tomat i ansiktet och ursäktar sig med att hon trodde det var min pojkvän!

När jag var 19 och väntade dottern så kunde varken barnmorskor, läkare, eller personer jag pratade med inse att jag hade ett barn sedan innan. Alltid "jaha första barnet ja då förstår man inte så mycket av det som händer". Trots att jag 5 minuter tidigare sagt att jag hade en son på 3 år hemma. Vart är örooooen?!

Så släng ut era roligaste kommerntarer/händelser!

70% av alla rökare som dör tjatas till döds....
  • Svar på tråden Ni unga/yngre föräldrar - vad är den/det roligaste ni varit med om/fått höra utav andra?!
  • Babusjka

Puffar tråden.

Själv har jag aldrig fått någon minnesvärd kommentar, men det är ju roligt att läsa om andras

• FruSundahl

Ja bara puffa på, då blir det inlägg iaf Haha.

• Frusna flickan

Dörrförsäljre som frågde om "vår mamma el pappa var hemma"

Han tappade hakan då jag sa att det är jag som är mamman i familjen ha ha

• KaffeSandra

Det enda jag har fått höra är att mitt liv skulle va förstört.. Hm, jag ser det mer som att jag får uppleva det bästa och finaste man kan få uppleva i sitt liv.. Konstigt hur människor kan tänka... Något som irriterar mej är alla människor som ska stirra på en när man kommer med en barnvagn.. dom tittar precis som att det skulle va synd om mej och min dotter.. Fast, vi har det faktiskt hur bra som helst.. så det så!

Underbara lilla Alice 070926
  • Ewima

På BB för vändningsförsök i v37 sa Barnmorskan; -"jaha, tur för dig att du inte är 15-16år iallafall".

Jag var 21 och väntade mitt första barn. Vilken TUR jag hade !?

• Åsa med 3

Jag var 22 när jag fick min dotter & det "roligaste" jag alltid har fått höra är att folk (ja, nästan alla) tar förgivet att hon var ett misstag, att vi glömt att skydda oss... Man KAN faktiskt planera ett barn även om man är ung!

Mamma till Mathilda 11år, Anton 6 år & Johannes född 080417
  • Jen nifer

Jag hade en vikari för min vanliga barnmorska,
    En äldre dam som läste igenom journalen lite snabbt på mvc.
    Sen flikar hon in: Ja olyckor kan ju hända, men det kan ju bli bra ändå.
    ???? Äh, jag satt helt stum eftersom våran dotter var planerad..

Annars har ja bara fått bra bemötande.

Nu är våran prinsessa här
  • mrztigger

jag ringde till MVC och berätta att jag var gravid och ville boka tid med en BM. hon som svarade sa grattis och jag sa tack ocj vi skulle planera in en tid varav hon frågar efter mitt personnr.
    jag säger det och det blir tyst och hon frågar om jag ringer ang abort.

nej. jag ringer för att gå träffa en BM eftersom jag är gravid.

jaha....

jag var 17 år då.. och ville inte göra abort

sen har jag ofta fått kommentarer som

-antar att dina föräldrar passar henne rätt ofta? på kvällar och helger och så...

varav jag kontrar med

-hur ofta brukar du ha barnvakt?

• Åsa med 3
    mrztigger skrev 2008-06-19 11:09:30 följande:
    jag ringde till MVC och berätta att jag var gravid och ville boka tid med en BM. hon som svarade sa grattis och jag sa tack ocj vi skulle planera in en tid varav hon frågar efter mitt personnr. jag säger det och det blir tyst och hon frågar om jag ringer ang abort. nej. jag ringer för att gå träffa en BM eftersom jag är gravid. jaha.... jag var 17 år då.. och ville inte göra abortsen har jag ofta fått kommentarer som -antar att dina föräldrar passar henne rätt ofta? på kvällar och helger och så... varav jag kontrar med-hur ofta brukar du ha barnvakt?
    Påminner mig om min bm som på första besöket (där vi konstaterade graviditeten) sa "Grattis!...eller är det positivt för dig?" JA, klart det var!!! Jag var 10 år när jag började längta efter att bli mamma, Mathilda var jätteplanerad, vi hade köpt lägenhet & båda hade fasta jobb, vad kunde inte vara positivt???
    Mamma till Mathilda 11år, Anton 6 år & Johannes född 080417
  • FruSundahl

Ja det med barnvakt är ett hett ämne. Folk tar för givet att man har barnvakt hela tiden. Detta året har vi haft barnvakt 1 gång. Och förra året 2 ggr, på vår förlovningsdag och när vi skulle på en födelsedagsfest och det bara var yngre = ingen som har vett att vara lugn. Ooh så ofta.

Och att det ska vara tråkigt, att man aldrig kan göra något, att jag skulle FÅ HÄNGPATTAR har jag också hört!!! Haha nej dom är nog fan bättre än vad dom var innan, dom växer ju varje gång haha

Svar på tråden Ni unga/yngre föräldrar - vad är den/det roligaste ni varit med om/fått höra utav andra?!