• Ayya
    Äldre 18 Jun 12:40
    2777 visningar
    16 svar
    16
    2777

    Dubbla diskmaskiner?

    Hm, nu förstår jag inte riktigt problemet .

    Varför ställer du grejerna på diskbänken?

  • Ayya
    Äldre 18 Jun 12:50
    #4

    Jag ställer alltid in min smutsdisk direkt i maskinen och så fort den är full så startar jag den så då blir det ingen smutsdisk på bänken.

  • Ayya
    Äldre 18 Jun 12:53
    #6

    Fast hur gör ni när båda diskmaskinerna är fulla och går... Ska ni skaffa en tredje då?

  • Ayya
    Äldre 18 Jun 12:57
    #9

    Diskmaskinen tar ju bara 20-30 minuter att köra... Visst kan det hända att man kanske dricker nåt och det blir nåt glas på bänken, men det stör ju inte att det står ett glas där i 20 minuter.


    ina76 skrev 2008-06-18 12:56:36 följande:
    Suri: Tack! Både jag och min man vill ha två maskiner. Två 60 eller två 45 or?Ayya: Men hur lyckas du inte få någon ytterligare smutsdisk medan maskinen går? Här hemma så trillar det in saker på diskbänken löpande...
  • Ayya
    Äldre 18 Jun 13:01
    #15

    Kör den på nätterna då, då måste det väl hålla sig rent på bänken.

    Ne vet inte om det är snabbprogram, finns ju program som tar längre tid men det är ju onödigt när det blir lika rent på kortare tid . Inga förtvätt (eller vad det heter). Sen torkar jag aldrig disken i maskinen, drar bara onödig ström. Brukar öppna luckan när det är klart så får det lufttorka 10 minuter innan jag kastar in grejerna i skåpen.


    annikaloppan skrev 2008-06-18 12:58:33 följande:
    Kör ni snabbprogram eller?Här tar det ungefär 1½ timme + en timme till innan man kan öppna luckan.
  • Ayya
    Äldre 18 Jun 13:02
    #16

    Oj, vilken fråga... En sån där liten, smalare modell... Tror det är en electrolux... Minns inte mer.. Kan kolla ikväll när jag kommer hem.


    ina76 skrev 2008-06-18 13:01:12 följande:
    Ayya: En sådan vill jag ha! Då slipper jag ju ha två. I min nuvarande går snabbaste programmet på 1.30. Vad är det för sort??
Svar på tråden Dubbla diskmaskiner?