• Nejjah

Någon som har erfarenhet av lån hos "BlueStep" ??

Någon som tänkt eller har gjort ett bostadslån hos BlueStep. Synpunkter och åsikter om det?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av lån hos "BlueStep" ??
  • essarf

Det är skitbra om man tjänar massor med pengar! Eftersom vi talar om ockerränta, så blir det snordyrt att bo sedan. Men har man så bra inkomst är det knappast ett problem att få lån på en vettig bank. Så jag får inte ihop ekvationen med att överhuvudtaget använda ockerbanker som bluestep.

• Nejjah

Därför att fler får ta lån via banker som bluestep än om man går in på en vanlig bank. Kanske därav räntorna också förstås.. Tjänar man inte tillräckligt har tidigare anmärkningar, enbart är timanställd eller frilansare av något slag så får man inte låna av en vanlig bank, och går därför till tex bluestep där villkoren för att få låna inte är lika höga.. nackdelen är ju då räntan. Men nu var det inte riktgt det jag frågade om...

essarf skrev 2008-06-18 22:09:08 följande:
    Det är skitbra om man tjänar massor med pengar! Eftersom vi talar om ockerränta, så blir det snordyrt att bo sedan. Men har man så bra inkomst är det knappast ett problem att få lån på en vettig bank. Så jag får inte ihop ekvationen med att överhuvudtaget använda ockerbanker som bluestep.
  • essarf

Okej, men vad spelar mer roll vid ett lån än ränta och eventuell bindning av räntan? SSAB erbjuder flyttpizza, men det är väl knappast sådana saker som spelar roll.

• Nejjah

Är man i behov av att låna men inte kan ta ett lån hos vanliga banker får man se över dem alternativ som finns.

• Lalla 08

Min erfarenhet efter att ha pratat m vänner som tvingades låna där är att det är vansinnigt dyrt. Jag kan dock se EN fördel och det är om man lånar där och sköter lånet kanske ett år så kan man visa en vanlig bank att man har råd och är skötsam och så kan man få byta till en bättre bank.

Lycka till!!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av lån hos "BlueStep" ??