• Anonym (Camilla)

Kan man blanda tradolan och ibumetin??

hej!
    Jag äter tradolan ibland pga ryggbesvär. Jag ska ta tradolan med 2 panodil,spelar det någon roll om jag tar det med ibumetin?? är på jobbet och har så himla ont i ryggen!

• Svar på tråden Kan man blanda tradolan och ibumetin??
  • SMARAGD

Panodilen tar du till tradolanen för att förstärka effekten. Du kan ta tradolan utan panodil också. Jag äter själv tradolan, dock tar jag dem alltid med panodil. Men skulle gissa att du kan ta ibu till dem också.. Men ta annars utan förstärkare. Vilken styrka har du på trado?

• Anonym (XXX)

Nej, ta dom helst bara med paracetamol eller ensamma.

• Anonym (Camilla)

Okay! då vet jag,jag har 100mg på mina.. får du några besvär när du äter dom? jag får jätte svårt att sova..blir helt tvärt om..springer o städar m,m..

• SMARAGD

Hej! Mm om jag ej haft panodil, så har jag om inte trado hjälpt, tagit en halv till.. Men dett avar innan jag började äta 200 mg, nu bör jag ju inte ta en halv till:D *L*.. O dem hjälper halv ok... Har även jag probs med ryggen. Jga får inga sovbesvär av trado vad jag vet, för dem har jag sen innna :)
    Men däremot, svettas jag... även om d e kallt ute, kan d komma värsta svallningarna:( Annars inga problem..
    Men du.. ta en tradolan nu.. hjälper inte den, ta en halva till då kanske.. försök o stretcha lite.... så du drar ut ryggen...
    Vad har du för fel? Skriv privat om du hellre vill det... Vi kanske har bra tips för varann om våra ryggar:D

• Birgitta2

Anonym (Camilla) skrev 2008-06-18 13:25:37 följande:

.. får du några besvär när du äter dom? jag får jätte svårt att sova..blir helt tvärt om..springer o städar m,m..
    Hmm... såna skulle jag behöva. Det där med städning är annars inte riktigt min grej.
  • Anonym (ssk-elev)

Om du går in på janusinfo.se kan du titta om läkemedlen interagerar med varandra.

Jag har dock redan kollat o det går bra att ta dem ihop! Men som andra säger, panodil förstärker effekten av tradolan. Precis som alvedon o tiparol, de förstärker varandra mot värk!! Går att ta separat också.

• SMARAGD

Ååå vilken bra länk, sklal spara den, o gå in o kolla lite.. Tittade på fass o uppfattade det som att mna inte skulle ta dem ihop.. Men där ser man:D Tackar:D
    Sorry TS, missuppfattade fass :D

• Anonym (Dr House)

Ibuprofen (ex Ipren) går bra att ta tillsammans med Tramadol och Panodil. Tramadol=Tiparol=Tradolan kan du med fördel ta samtidigt som Alvedon=Panodil dvs Paracetamol. De förstärker varandras effekt. Har du mycket ont nu och skall använda medicinen regelbundet under en tid är det verkligen bra att du ta dem regelbundet och när du skall sluta att du trappar ner först Tramadolet och därefter Panodilen. Ibumetin är ett så kallat NSAID och det har en annan verkningsmekanism än Tramadolen och går att ta vid behov också.

Svar på tråden Kan man blanda tradolan och ibumetin??