• momoko

nästäppa huvudvärk vad göra?

Har haft konstant huvudvärk i ca 3v nu. Har vart hos läkarn 3 gånger(hittar inge fel). Jag trodde först att det hade med bihålorna att göra eftersom jag e så täppt i näsan hela tiden. känns som att det blir lite bättre med nässpray men den kan jag ju inte använda hur länge som helst. Blir lite orolig för vad huvudvärken beror på, vet att det e vanligt i början av grav. Men jag e i v 31. Ska säga att jag har kollat så att det inte är havandeskapsförgiftning. känner nån igen sig? Eller har några tips att ge?

• Svar på tråden nästäppa huvudvärk vad göra?
  • momoko

Nej har aldrig vart det förut så det tror jag inte. Nästäppan kan väl bero på graviditeten? blir tokig snart på denna huvudvärk!

• Tristanya

jag var konstant täppt i näsan/förkyld om vartanat dom två-tre sista månaderna.. så du får nog stå ut! min förkylning gick över på en gång efter förlossningen!
    jag fick utskrivet några tabletter mot nästäppan, men tog dom aldrig.. så fråga en läkare om du kan få sånna..
    men annars kan du ju alltid skölja näsan med sån koksaltlösning!

• momoko

Har testat att skölja näsan med en sån där spruta från apoteket(funkar sådär) men hade du ont i huvudet också?

• Tristanya

jag åkte även på bihålsinflamation, o då hade jag även ett tryck i huvudet! testa o "picka" ovanför kinden/nedanför ögat, gör det ont så kan du ha bihålsinflamation! obs, lite känns det även om man inte har det, men har man bihålsinf. så känns det mycket mer!

drick mycket vätska så kanske huvudvärken släpper!

• Tristanya
    momoko skrev 2008-06-18 13:39:10 följande:
    Har testat att skölja näsan med en sån där spruta från apoteket(funkar sådär) men hade du ont i huvudet också?
    hade ont i huvudet ganska mycket mot slutet.. men tog alvedon så försvann det.. men eftersom jag var förkyld hela tiden där mot slutet så kan det ju varit det som påvärkat..
  • ellie 877

Nästäppa är inget ovanligt mot slutet av graviditeten.. jag har lidit av det hela graviditeten och fått recept av läkaren som inte heller hjälper, har provat apotekets saltlösning, hjälper inte heller. Nu är jag så desperat så jag kör med Nezeril morgon o kväll. Det är det enda som fungerar. Ska sägas att jag har kronisk nästäppa annars också, men som min kompis sa när hon fick sin. Hon har inte tagit nässpray en dag sedan dess... Om du känner att det hjälper med Otrivin eller nezeril tycker jag att du kan ta det...

Svar på tråden nästäppa huvudvärk vad göra?