Hur känns det när livmodertappen är utplånad?
Undrar om någon vet hur det känns där nere när livmodertappen är helt utplånad?
Undrar om någon vet hur det känns där nere när livmodertappen är helt utplånad?
??????????????????????? Vadå utplånad, har du haft sex med en häst eller?
min var utplånad innan vi åkte in... kände innan alltså, var som en lång springa så kände man barnets huvud innanför
öhhhh smart...
Anonym (Lisen) skrev 2008-06-18 13:51:54 följande:
nä, kanske är gravid och skall ha barn när som hellst. Då utplånas ju livmodertappen och öppnar sig så att bebisen kan komma ut nånstans.
Sexa har jag inte haft sedan 3 veckor innan bebisen blev till. Provrörsbefruktning med andra ord
okej. för nu känner jag bebisen huvud innanför, men det är liksom en liten kant på några millimeter
oki... men kan du uppskatta på ett ungefär hur mycket det är öppet... om du tänker i fingerbredd.
Du MÄRKER när det är dags att föda barn.
Fast det är inte riktigt sant för alla. En kompis till mig födde hemma i hallen för att ungen kom så plötsligt. Hon hade inte haft några förvärkar alls och gick bara runt nån timme och hade lite ont. När de väl bestämde sig för att hoppa i bilen och köra till sjukhuset var huvudet redan på väg ut.
Jag har lite förvärkar eller vad det är, men känner inte när de gör så pass ont att det verkligen är på g. är ganska smärttålig ochhar en snabb förlossning bakom mig.
Det är väl öppet för 3 fingrar ungefär
nej, det är barn 2
Jepp! Med en pappa som är rädd för blod =)
ignorera inlägg 13 och se vart det står trådstartaren i parantes
förlåt TS om det blev lite ot. jag fick en fråga om mitt inlägg, nr 9, och svarade på det i nr 13.
sorry.. såg det nu
Om du känner barnets huvud och livmodermunnen som en tunn ring utanpå, så är den utplånad. Fast håll inte på o känn så mycket! Infektionsrisk!
Har bara känt en gång för att se om hinnsvepningen igår gjorde nån nytta.
Bra då är den utplånad nu.. bara att invänta riktiga värkar och åka in då.