• Le petite moi

Jag funderar på att hämta ut pergo fast jag blivit avrådd.

Får komma till kvinnokliniken först i september. Har ätit pergo en månad tidigare och har 3 månader kvar på receptet. Nu funderar jag starkt på att skita i allt och hämta ut pergo för en månad allt för att öka mina chanser...Vore det dumt?

• Svar på tråden Jag funderar på att hämta ut pergo fast jag blivit avrådd.
  • Le petite moi

Min läkare i Piteå skrev ut pergo för 4 månader till mig. Skulle jag inte bli gravid efter 4 månader så skulle jag kontakta henne igen. PÅ familjeliv läste jag sedan att man äter inte pergo utan att innan ÄL kolla hur många äggblåsor som släppt, eftersom det kan finnas risk för flerbörd. En tjej här på FL bad mig ringa min läkare och fråga... Men eftersom att jag då precis flyttat till Uppsala och samtidigt ätit min första pergokur så ringde jag till kvinnokliniken här i Uppsala och berättade min historia. Hon bad mig sluta med pergo genast och bokade in en tid för fortsatt utredning på reproduktionscentrum. Har varit på mitt första besök och får vänta till minst i mitten av september innan nästa besök.
    Jag har kvar receptet på pergo och har börjat fundera på om jag ska prova en månad till. Känner mig lite desperat efter i söndags, då mensen kom för 34 gången.

• JenMark

aha...
    Men jag går inte heller på "koller", inga vul alltså.. Knepigt nog?! Men jag tar visserligen blodprov efter varje gång, och jag läste nånstans att man kan se om man blivit överstimulerad genom det..
    Så, ja jag vet inte alls hur du ska göra om jag ska va ärlig =/ Själv äter jag som sagt utan att kolla äggblåsorna...

Svar på tråden Jag funderar på att hämta ut pergo fast jag blivit avrådd.