Du måste logga in för att svara i en tråd.

• aylaen

*hej! jag e så less.

hej!
    jag e så less...
    jag och min sambo har försökt i över ett år nu..och inte en tendens till att vara i närheten av ett missfall äns...inte nått!! trotts ägglosningstester och kuddtricket!
    det är faktiskt jobbigt!
    jag är inte desperat och det är inte det ända jag tänker på..men det finns ju där och jag vet att jag har sagt till mig själv att i höst skall vi starta utredning...
    är det någon som vet en bra klinik el läkare?
    bor i norrtälje.
    /anna

• Svar på tråden *hej! jag e så less.
  • ebben

Kan inte hjälpa m klinik,men kolla telefonkatalogen.
    Vi försökte ett år utan resultat. Då hade vi en gemensam dotter på 6 år. Så vi tänkte att det skulle gå lätt.Men efter ett år så visade det sig att jag ingen ÄL hade? Då fick jag pergotime ,men åt till o från i 2 år innan lillebror kom! Sen hann jag bara amma honom till i början på mars,o i mitten på mars var jag gravid med 3an!!
    Det du! Rätt vad det är så kommer de! verkar som om det ändå finns mening med allt......... Lycka till,er tur kommer!

• annaxtra

Hej vännen,
    Är i samma sitts ...tyvärr. Vi har också försökt i ett år nu och inget har hänt. Trots som du sa att vi har haft ÄL och sex på "rätt" dagar. Har nu i alla fall bokat en tid för utredning i slutet av Augusti. Får se vad som händer där.
    *styrkekramar till dej*

• rainbowgirl

Ja, det är jobbigt när mensen kommer som ett bokat besök varje månad.
    Sorgen växer och misströstan tar över.
    Man gör ju allt rätt, allt man ska....man testar och man slänger upp benen i luften och gud vet allt men ändå så vill det sig inte, klart att det är tufft.
    Men det är ju bra att du känner att ni ska gå vidare till en utredning, det är ju ett bra steg. Att få svar på frågor och råd.

Vet dessvärre inte om nån läkare i Norrtälje men puffar lite för dig.

Kram och lycka till

• Peki

Helt rätt att sätta igång med en turedning. Det tar tid så det är ingen idé att vänta för länge om det visar sig att det finns något problem. Dessutom kändes det som en lättnad för oss i all fall för vi GJORDE ju ärntligen något (mer än försökte dvs )

I Norrtälje känner jag inte till någon, men vi gick hos en gyn i Täby om det är till någon hjälp. Johan Collén på Gynekologgruppen i Täby. Han var väldigt bra och sympatisk och utredningen gick hyfsat snabbt.
    De håller till vid Täby närsjukhus. Där finns även något som heter Täby Gynekologmottagning men det är ett annat ställe.

• LiMoFe

Hej!

Vänd dig till kvinnokliniken för ditt område. Om de har långkö för utredning (vilket de flesta har) fråga om det finns någon privatklinik med anslutning till landsstinget för denna typ av frågor för då blir kostnaden den samma som om man går till KK.

• Anne69

Jag tipsar om att ni går direkt till en fertilitetsklinik. Om ni då behöver gå vidare till IVF så kommer er utredning att vara komplett - och inte halvdan som vår var när vi kom från min vanliga gynekolog. I Norrtälje finns nog ingen men i Uppsala finns Linné-kliniken och i Stockholm finns S:t Göran och Sophiahemmet. Alla privata kliniker som utför utredningar till landstingstaxa. Lycka till!

• aylaen

Hej alla vänner!
    det känns så!
    tänk vad det kan betyda mycket att prata om det och känna att man blir stöttad och kan stötta tillbaka.
    Ska kontakta täby tänkte jag nu.
    kram på ar alla/ anna 32

• aylaen

Hej!
    vill bara berätta att jag testade positivt i går!
    det funkade till slut....nu håller man tummarna..
    kramiz ni andra

• Leva

Jag och min sambo försökte efter konstens alla regler i nästan 3 år utan resultat. Till slut blev jag rejält deprimerad varje gång mensen kom. All min tid räknades utifrån ägglossning och beräknad mens; "nu är det 1 vecka kvar till ägglossning", ..."en vecka tills mensen kommer". Ett par gånger blev min mens fördröjd ett par dagar och genast tändes hoppet att kanske, kanske.... Bara för att bli besviken gång på gång...

Till slut bestämde vi oss för att söka hjälp. Det är nog det bästa vi gjort! Utredningen visade att vi troligtvis aldrig skulle kunna få barn tillsammans på normal väg. Både mina och sambons prover var urusla; vi bar båda "skulden" till att det inte blev något barn. Jag har 3 barn från ett tidigare förhållande och kunde aldrig ana att min kropp inte längre fungerade som förut.

Men vi bestämde oss direkt för IVF, läste allt som kom i vår väg och lånade pengar på banken till ett 3-pack på CvL. Första försöket misslyckades och det kändes fruktansvärt hårt, men andra gången gick det vägen och nu är vår lilla dotter snart 5 månader. Hon är ett riktigt mirakel (och har fått Mira som andranamn).

Kram, Leva

Svar på tråden *hej! jag e så less.