• Goliz

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, det är det.
    Men också en mycket annorlunda sorts smärta på något sätt, men absolut den värsta jag känt. Ville ge upp och efteråt sa jag att jag inte kunde fatta hur folk kan skaffa mer än ett barn.
    Mycket värre än öroninflammation, migrän osv. När jag fick en lång spik i benet så att jag fick sy ca en decimeter långt sår, och likaså när jag fick ett jack i handleden och fick sy 6 stygn då med, det gjorde inte heller ont ens i närheten av min förlossning.
    Men jag vill trots allt ändå ha fler barn, man kan ju bara hoppas på att det inte gör lika ont, men hur som helst så är det ju värt all smärta.

• Goliz
    elviselin skrev 2008-06-18 21:31:29 följande:
    ni som svarat, har ni haft bedövning?
    Först värmekuddar, sen lustgas...det var då det gjorde så ont.
    Sen fick jag EDA, och då gjorde det inte alls ont längre...och så sa det plopp och han var ute.
  • Goliz

Man kan vara glad att man inte läste en sån här tråd innan man skulle föda , då hade man nog blivit onödigt orolig...
    Men å andra sidan kanske det hade varit bra iallafall för min del trots allt, för jag tänkte; "äsch, varför ska man lära sig att andas?" "Jag tar det som det kommer, jag tror jag har hög smärttröskel" "Det löser sig på något sätt" osv...så tänkte jag innan min förlossning. Hade jag läst den här tråden då så kanske jag hade funderat lite mer på hur man kan tänka sig att hantera smärtan, tex med andningsteknik, men jag tänkte då istället, äsch det löser sigFundersamDet finns ju smärtstillande...
    Ja, ja man vet ju mer till nästa gång hur som helst, på både gott o ont.

• Goliz
    HannaNord skrev 2008-06-19 17:33:57 följande:
    Osäker: vet inte vilket som var värst: som fotgängare bli påkörd av en bil i 70 km/h eller föda barn. Svårt det här...
    Oj, vilken tur att du klarade dig.
Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?