-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vad är en björntjänst?
-
Alternativ nr 2
-
Jo, det gjorde vi nog men att alterativet "juste" och "schysst" också funkade.Flutterby skrev 2008-06-19 17:51:36 följande:Förresten Trin, kom vi(i språktråden)inte överens om att schysst stavas "schyst"?
-
Ja, själv har jag alltid skrivit "schysst".Trinity78 skrev 2008-06-19 17:53:48 följande:Jo, det gjorde vi nog men att alterativet "juste" och "schysst" också funkade.
Sorry för mina OT-inlägg!
-
Inte jag heller!Trinity78 skrev 2008-06-19 17:49:17 följande:VARFÖR är det så många som VILL bli missförstådda?? Jag fattar det inte.
-
Jag fattar inte heller. Och sen för de vidare sina felaktiga kunskaper (även efter att de lärt sig hur det egentligen ska vara) på sina barn, som därmed också kommer att bli missförstådda. Verkar ju helknasigt.Trinity78 skrev 2008-06-19 17:49:17 följande:VARFÖR är det så många som VILL bli missförstådda?? Jag fattar det inte.
-
Men ni har väl hört baloo i djungelboken?
"En björntjänst gör ju ingen glad"
-
aha ja sitter oxå och är förundrad över att folk inte vill lära sej saker.
-
En björntjänst är det dom sysslar med på Island när Isbjörnarna (2st hittills) simmar iland och blir dödade!
-
Menar väl, blir fel
-
Klart det är alternativ 2 som är rätt! Blir alltid lika irriterad när jag hör folk använda uttrycket fel.
-
Började nynna på den när jag läste frågan!originalgutegirldenförsta skrev 2008-06-19 18:09:41 följande:Men ni har väl hört baloo i djungelboken?"En björntjänst gör ju ingen glad"
-
alt 1
-
Exakt!originalgutegirldenförsta skrev 2008-06-19 18:09:41 följande:Men ni har väl hört baloo i djungelboken?"En björntjänst gör ju ingen glad"
-
Det är ju väldigt viktigt att känna till sådana här uttryck, annars blir man helt missförstådd alt förstår fel. Hur kul är det?
-
puff