Varför blir unga föräldrar kritiserade??
Tja, du kör ju på samma stil, klagar på äldre föräldrar. Påstår att de inte kommer få se sina barn växa upp.
Varför gör du det?
Tja, du kör ju på samma stil, klagar på äldre föräldrar. Påstår att de inte kommer få se sina barn växa upp.
Varför gör du det?
Nej, du kritiserade äldre föräldrar i den meningen, oavsett vad du var ute efter.
Varför inte bara skita i vad folk säger, om du själv inte anser att det stämmer?
Men du behöver inte ta åt dig, eller ens lyssna.
Om du ska få kritisera, så ska andra få kritisera dig. Ger du dig in i leken får du leken tåla.
Jepp, unga människor är oftast osäkra, och tar därför åt sig mer av vad andra tänker och tycker.
Livserfarenheten hänger inte på att man upplevt en massa saker, det hänger på att man har haft tid att bearbeta dessa saker, och lärt sig något av dem.
Det är väl aldrig någon som har skrivit att man är en dålig människa?
Saken med att man är ung är att man troligtvis inte har hunnit tänka igenom saker, hunnit bearbeta och reflektera över det som har hänt en. Är man tonåring är man heller inte helt vuxen, man kan vara mogen, javisst, men inte helt vuxen.
De som är äldre har varit unga, de har varit tonåringar, de vet hur det är. Det är väl därför man reagerar, de har haft erfarenhet av att vara tonåring själv. Man tror väldigt gärna att man är så vuxen, så mogen när man är tonåring, men när man blir lite äldre, och får lite perspektiv på det hela inser man att, nej, jag var inte så vuxen alls.
Det finns väl massor med saker man måste bearbeta och reflektera över för att dra en slutsats av det och lära sig något. Är man ung har man troligtvis inte hunnit göra det, eller man ser inte att man har något behov av det, för man är så mogen och vuxen ändå. Det brukar komma senare, att man inser att man behöver det.
Okej, jag ser att ni väljer att inte förstå alls, vad det är jag skriver om.
Nej, jag är inte så gammal att jag tror jag vet allt, det gör jag inte. Dock så har jag hunnit med att mogna från det jag var tonåring.
mand
Jag har inte skrivit någonstans att någon här skulle vara en sämre förälder. Om någon läser det så läser de mina inlägg som fan läser bibeln.
Men unga människor, tonåringer, är oftast mer benägna att gå i försvarsställning och ta åt sig än när man är lite äldre. Osäkerhet helt enkelt. Det är ganska förståeligt, man ska bli vuxen, få ett vuxet ansvar över sig själv och mot andra.
Det märks oftast när någon är ung.
Skider?