• Muminlina

Tampong

Å vad skönt att läsa att det inte bara är JAG!!! Detta är nu min 4e mens sen förlossningen, men nu denna gång har jag blött i 14 dar snart, o tampongen vill inte vara kvar känns det som... Efter ett par race upp o ner i trappan häromdan var jag tvungen att justera åbäket... Blä! Ska genast ta o fixa fram en baguette ur frysen - måste nog tina lite först...

Annars - vad tror ni om en såndär menskopp nu när man verkar ha ett
    svart hål inbyggt?

• Muminlina

En menskopp är et grej i plast/silikon/gummi eller dyl (är inte så påläst) som man återanvänder, tar ut o tömmer... Nu när jag skriver det låter det ganska äckligt, men jag tycker ändå det verkar smart, och bra för både miljön o ekonomin
    Här kan man gå in o kolla:
    www.menskoppen.se

• Muminlina

Saris: Det där glidandet känner jag igen Men idag så hade jag bara normal-storleken kvar, har använt superplus nu ett tag, o den mindre satt kvar bättre tycker jag. Visst får man byta oftare men skönt ändå.

Vintersjäl skrev ju att det blev bättre sen men just nu undrar jag:
    Kommer vi nånsin bli som vi var därnere????

• Muminlina

Coolt HannaNord, du håller oss underrättade om hur det känns att ha en menskopp där inne hoppas jag?!
    Jag tror jag ska beställa en jag oxå...

• Muminlina

Hej igen på er!
    Kan nu lägga mig till skaran Menskoppsanvändare Har haft min i en vecka nu och det är bara såååå bra!!! När man satt in den så märks den inte alls och man tar bara ut den morgon o kväll - man märker ju knappt att man har mens!!! Helt fantastiskt! (Speciellt med tanke på att jag hade mens 3 veckor, uppehåll en vecka o nu har haft det ytterligare en vecka - bläää!)
    Första gångerna kändes det lite bökigt, men nu är det jättesmidigt. Rekommenderas varmt till alla er som tycker att tampongen nu känns besvärlig att använda
    Jag köpte min på menskopp.se/shop/ och valde Diva Cup som man får pengarna tillbaka på i 3 månader om man inte gillar den.
    288 kr med frakten - hur många tamponger blir det tro???
    Lycka till o beställ nu

• Muminlina

Jag förstår vad du menar, har tänkt likadant, men det är inte så farligt. Nu har jag inte haft speciellt mycket i koppen nån gång, mest lite på botten, o jag tömmer ju den direkt i toastolen så...
    Sambon är dock råäcklad av den, men jag har lovat att han ska slippa den

• Muminlina
    Känner igen det, jag tvingade honom att känna på den när den låg nyuppackad (alltså helt oanvänd!) på bordet, han var inte så imponerad
    Däremot är han väldigt glad för min skull, att jag inte tycker det är jobbigt med tampongerna längre, för det är ju helt knäckande att det det känns som de ska åka ut typ... Men - jag kör 100 knip om dagen nu, det ska väl ge resultat så småningom
  • Muminlina

Hur går det Zack o Bella?? Jag har haft lite trubbel nu i veckan oxå, men jag har varit för stressad tror jag. Jag bytte då "ihop rullning" till den där kanten inte ligger platt utan mer inskjutet. (guuud vilken dålig förklaring - fattade du nått???)
    Det funkar varje gång för mig iaf.
    Börjar ju bli less på att ha mens, (6 veckor nu med 1 v uppehåll efter 3 v )men det är ändå såååå mycket bättre med kopp

Svar på tråden Tampong