• B Rus

Tampong

Idag fick jag min mens för första gången och stoppade glatt in en tampong som jag brukar. Den bara fösvann, fast det var största storleken. Jag visste liksom inte riktigt vart jag skulle göra av den, lilla skrubben hade byggts om till balsal och jag höll på att gå vilse... Dessutom blöder jag hur mycket som helst och vet inte riktigt hur jag ska känna mej säker. Hur har ni upplevt detta?

Stolt och lycklig mamma
  • Svar på tråden Tampong
  • B Rus

Alltså det brukar kännar var parkeringsfickan är, men den gick att stoppa in åt vilket håll som helst och jag visste inte hur långt in den skulle för det fanns liksom inga väggar att orientera sig med. Svårt att förklara!

Stolt och lycklig mamma
  • B Rus

Du är förlåten Glad Men vad gör man då? Finns det supertamponger eller måste jag stoppa in en hel toarulle?

Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    Papayia skrev 2008-06-19 17:59:57 följande:
    Testa att sy fast ett snöre på en baguett!
    Ska det vara fullkorn eller vanlig vete? Vitlök?
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    livetärgött skrev 2008-06-19 20:04:18 följande:
    haha! Hörde en komiker för några år sen som jämförde första gången med tampong som att "slänga in en apk-limpa på Ullevi"!
    HA HA HA HA HA!!!
    milla2 skrev 2008-06-19 18:32:09 följande:
    min bm rådde mig till att inte använda tampong de första gångerna jag hade mens efter förlossningen blödde hur mycket som helst så det var jobbigt..
    Ok, minns du varför? Kanske infektionsrisk? Fortsatte du att ha riklig mens efter de första menserna?
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    ceciliaa skrev 2008-06-19 21:13:11 följande:
    Jag fick inte ens in en tampong första gången jag fick min mens tillbaka, det bara sved Men blödde ja...väldigt mycket och jag blev faktiskt väldigt sjuk oxå...konstigt.
    kanske slemhinnorna var sköra och det blev ett sår?
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    Muminlina skrev 2008-06-20 21:30:51 följande:
    Å vad skönt att läsa att det inte bara är JAG!!! Detta är nu min 4e mens sen förlossningen, men nu denna gång har jag blött i 14 dar snart, o tampongen vill inte vara kvar känns det som... Efter ett par race upp o ner i trappan häromdan var jag tvungen att justera åbäket... Blä! Ska genast ta o fixa fram en baguette ur frysen - måste nog tina lite först... Annars - vad tror ni om en såndär menskopp nu när man verkar ha ettsvart hål inbyggt?
    Menskopp? Hur funkar det?
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    saris skrev 2008-06-21 16:53:28 följande:
    Det har gått snart 5 mån sen förlossningen och jag kan fortfarande inte ha tampong :( och jag som hatar bindor. Tampongen liksom glider ur hela tiden trots att jag provat olika storlekar. Nigarafalll hade jag de 2 första gångerna men nu är det som innan jag blev gravid.
    Skönt att syndafloden ger sig iaf...
    Muminlina skrev 2008-06-21 13:14:54 följande:
    En menskopp är et grej i plast/silikon/gummi eller dyl (är inte så påläst) som man återanvänder, tar ut o tömmer... Nu när jag skriver det låter det ganska äckligt, men jag tycker ändå det verkar smart, och bra för både miljön o ekonomin Här kan man gå in o kolla:www.menskoppen.se
    Uäää! Men säkert bra för miljön. Det kan väl iof inte bli slabbigare än det redan är...
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    challan82 skrev 2008-06-21 19:02:28 följande:
    Jag har märkt att tampongen åker ut......har bara haft mens 2 gånger sedan förlossningen....har även märkt att man tar in vatten när man är på badhuset....mindre trevligt...så numera badar jag med tampong även om jag inte har mens...
    Men suger inte tampongen bara in mer vatten?
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus
    Muminlina skrev 2008-06-21 18:54:51 följande:
    Saris: Det där glidandet känner jag igen Men idag så hade jag bara normal-storleken kvar, har använt superplus nu ett tag, o den mindre satt kvar bättre tycker jag. Visst får man byta oftare men skönt ändå. Vintersjäl skrev ju att det blev bättre sen men just nu undrar jag:Kommer vi nånsin bli som vi var därnere????
    Låt oss ta reda på saken: jag gör en omröstningsfråga så får vi se!
    Stolt och lycklig mamma
  • B Rus

Kan förresten meddela alla intresserade att jag just beställt en menskopp...

~ Stolt och lycklig mamma till Tim 080321~
  • B Rus

Den jag skickade efter får man prova i tre månader och är man inte nöjd får man pengarna tillbaka! Diva cup heter den tror jag, kolla på www.m-kopp.se

• B Rus
    Muminlina skrev 2008-07-13 18:19:44 följande:
    Känner igen det, jag tvingade honom att känna på den när den låg nyuppackad (alltså helt oanvänd!) på bordet, han var inte så imponerad Däremot är han väldigt glad för min skull, att jag inte tycker det är jobbigt med tampongerna längre, för det är ju helt knäckande att det det känns som de ska åka ut typ... Men - jag kör 100 knip om dagen nu, det ska väl ge resultat så småningom
    100 om dagen... jag är jäkligt imponerad! På nåt vis lyckas jag glöma bort just knipövningarna, med lite tur kommer jag ihåg 1-2 gånger a´ 10 knip. Generad
    Tips på hur man ska få ihop fler knip?
  • B Rus

*väntar med spänning på nästa mens*

~ Stolt mamma till Tim 080321~
  • B Rus

Det är nog bra att träna på att sätta in, ta ut och gå med koppen när man inte blöder, för att undvika splatter sen...

~ Stolt mamma till Tim 080321~
Svar på tråden Tampong