• Anubisa

Permanetna långt hår

Jag funderar och funderar om jag ska våga ta steget och permanenta mitt hår. Jag har ganska långt hår, ungefär till mitten av ryggen fast det är ganska uppklippt också så det är ju kortare på många ställen. Hur har det blivit för er andra som permanentat långt hår? Ngn som har ngn bild att visa? Jag är gravid också så jag vet inte om man kanske måste vänta tills efter graviditet med detta eftersom en del säger att det inte permanenten tar lika bra då som annars.

• Svar på tråden Permanetna långt hår
  • signaturbyte

Jag rakpermanentade mitt lockiga hår, tappade en del efter det, så mitt på huvudet har jag en tuss med ca 5 cm hår som står rakt upp.... och frisören klippte det så att nu när permanenten inte sitter kvar ser jag ut som en pudel om jag har det lockigt.. så nu är jag fast med plattång.. mindre kul faktiskt.

• Anubisa

Aj, det lät inte roligt. Sliter vanlig permanent lika mycket på håret som en rakpermanent?

• signaturbyte

'vanlig permanent' vet jag inte vad det är du menar faktiskt? det mesta sånt där sliter ju.. så köp inpackning så du har hemma ifall ifall

• missis

jag permanentade mitt hår som gick ända ner till medjan, blev bra men jättenött efter ett tag så jag fick klippa mig ganska mycket för att bli av med det nötta, ändå har jag ganska starkt hår från början, men är håret mycket uppklippt så ska det nog gå bättre. jag har sparat ut mitt hår nu igen till midjan men funderar lite smått på om jag ska våga mig på att göra en sur stödpermanent det slitert ju minder på håret.

• missis
    signaturbyte skrev 2008-06-20 11:30:58 följande:
    'vanlig permanent' vet jag inte vad det är du menar faktiskt? det mesta sånt där sliter ju.. så köp inpackning så du har hemma ifall ifall
    antar att hon menar "krull permanent"
  • Anubisa

Om man har haft rakt hår i hela sitt liv så känns det lite tilltalande med lockigt hår ;) Speciellt som man står och håller på med locktång ibland i en timme och sen går man ut och så har lockarna blåst bort efter en kvart. Men jag vill ju inte ha krull a la 80-tal. Inget Joey Tempest om man säger så utan mer nutid. Jag har ju sett att de har helt andra spolar och metoder på frisörsalonger idag och att det kan bli riktigt vackra lockar :)

Svar på tråden Permanetna långt hår