• Anonym

Störningsjouren, polisen, socialen???

Jag är så förbannad att jag kokar.
    Vid upprepade tillfällen har våra grannar spelar HÖGT musik mitt i natten, igår tog de priset. de höll på från kl23 till kanske 5 på morgonen! Jag var så arg, vi plingade på deras dörr, men de vägrade svara, så vi ringde störningsjouren. secyritas (eller hur d nu stavas, vilket i detta fall är oväsentligt);) men iallafall, de kom, men grannarna vägrade öpnna dörren så de skrev en rapport till vår hyresvärd. NU är våra granar igång igen. Jag bli galen. vi har små barn vi behöver sova. våra grannar har barn, gissar på att barnen är mellan 8-13 år. detta kan ju inte va bra för dem heller!?? hur många gånger ska man ringa störningsjouren, eller ska vi ringa polisen??? kanske socialen då detta hänt så många gånger. igår efter att secyritas varit där, gissa vad grannarna gjorde!? HÖJDE musiken. aaah jag tror aldrig att jag varit så arg som just DÅ!!! någon annan spm har problem med grannar??? eller har tips om vad vi ska göra!

• Svar på tråden Störningsjouren, polisen, socialen???
  • Niklas

Fortsätt ringa störningsjouren. Rapporten till hyresvärden kommer att leda till varning. Om de fortsätter så kan det sluta med att de blir uppsagda från sin lägenhet. Det krävs dock ett visst antal varningar från värden. Värden är även skylldig att varna om jag inte minns fel. Så, ring störningsjouren eller vad det är igen.

• Anonym

Anmäl detta till hyresvärden!!!!

VARJE GÅNG!!!

Efter 3 varningar blir dom vräkta, och inte helt fel att meddela socialen om du är orolig för barnens hälsa (dom behöver ju också sova då dom också är barn)!!!

Du kan ju också försöka prata med dina grannar om detta dagtid...då dom inte öppnar dörren nattetid, säg att deras beteende är störande (nog för att jag tror att dom redan vet om det)...

LYCKA TILL!!!

• Teskedsmamman

I halmstad åker man ut om man har fått 3 klagomål på sig via störningsjouren/securitas....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym

Var barnen hemma när ni ringde störningsjouren? Är de hemma ikväll?

Jag skulle ringa störningsjouren igen.... och igen ...... och igen...... till slut måste hyresvärden ta tag i problemet ordentligt.

Tvivlar att polisen åker ut på detta?!

Hur bor ni? Finns det andra grannar som störs så kanske ni kan anmäla dem tillsammans..... gå dit tillsammans och tokring på dörren??!!

• Anonym

ja vi får göra det. fan jag var så arg idag att jag tänkte på ALLT JAG ville säga till dom. men skälla ut grannarna är kanske inte en lösning direkt.

"jag kommer. vid upprepade tillfällen, fortsätta ringa störningsjouren och jag kommer inte sluta där, utan jag kommer även att ringa socialen, då ni har barn, då jag tror inte att de mår bra av att ha föräldrar som festar och spelar hög musik nätterna igenom. kommer dessutom tillkalla polis om så beövs. tro mig, för jag accepterar inte detta."

var lite av det jag tänkte säga, men som vanligt, mesiga jag, säger ingenting. hm.

• Anonym

Skriv det du tänkte säga och lägg lappen i brevlådan.....

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-21 00:01:01 följande:
    Var barnen hemma när ni ringde störningsjouren? Är de hemma ikväll?Jag skulle ringa störningsjouren igen.... och igen ...... och igen...... till slut måste hyresvärden ta tag i problemet ordentligt.Tvivlar att polisen åker ut på detta?!Hur bor ni? Finns det andra grannar som störs så kanske ni kan anmäla dem tillsammans..... gå dit tillsammans och tokring på dörren??!!
    en av grannarna sa att yngsta tjejen (som tydligen bor där varannan vecka) var där igår på dan iallafall och idag såg jag mellan barnet ute... vet dock inte om de var drä på natten. enda jag vet ÄR att dom har barn. jag kunde störa mig på dom där barnen förut, de smällde smällare utanför vårat fönster etc, men nu förstår jag bättre.. med SÅNNa föräldrar.. suck
  • Maggis Nervis

Störningsjouren är bästa sättet. Om Securitas (eller annat bolag) också hör musiken så skrivs en rapport, och en kopia av den sänds till hyresvärden.
    Efter några såna störningar så får dom en varning, efter tre varningar är det vanligt att vräkning blir nästa steg.

MEN, om ni misstänker att barnen far illa under tiden som detta pågår så kan ni ringa sociala jouren.

Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-21 00:01:36 följande:
    "jag kommer. vid upprepade tillfällen, fortsätta ringa störningsjouren och jag kommer inte sluta där, utan jag kommer även att ringa socialen, då ni har barn, då jag tror inte att de mår bra av att ha föräldrar som festar och spelar hög musik nätterna igenom. kommer dessutom tillkalla polis om så beövs. tro mig, för jag accepterar inte detta."
    men klassas det som hot eller nått? =/
  • Anonym

Maggis Nervis skrev 2008-06-21 00:11:49 följande:

Störningsjouren är bästa sättet. Om Securitas (eller annat bolag) också hör musiken så skrivs en rapport, och en kopia av den sänds till hyresvärden.Efter några såna störningar så får dom en varning, efter tre varningar är det vanligt att vräkning blir nästa steg.MEN, om ni misstänker att barnen far illa under tiden som detta pågår så kan ni ringa sociala jouren.
    jag hör aldrig barnen. så vet inte ens om dom är där
  • Maggis Nervis
    Anonym skrev 2008-06-21 00:12:05 följande:
    men klassas det som hot eller nått? =/
    Alltså lappar är ingen bra idé. Utan ring isåfall hyresvärden på måndag och förklara läget och vad som är gjort. Du kan hellre låta dom prata med era grannar alt. skicka ett brev, men att själv skriva lappar är nog inget jag skulle rekomendera.
    Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • Niklas

Det finns hot och det finns olaga hot. Att säga att man tänker anmäla någon är inget olaga hot.

• Hera78

Har inte läst alla svar, men visst kan du ringa polisen som åker ut på det ifall de har möjlighet. Har varit med om flera tillfällen då polien åkt på sådana saker, förutsatt att de inte har häcken fullt med annat (som de riskerar ha en natt som denna).

Men störningsjouren ska du ringa igen, igen, igen och igen. De skriver rapporter som lämnas till er hyresvärd och till sist blir grannen vräkt.

• Anonym
    Hera78 skrev 2008-06-21 02:21:22 följande:
    Har inte läst alla svar, men visst kan du ringa polisen som åker ut på det ifall de har möjlighet. Har varit med om flera tillfällen då polien åkt på sådana saker, förutsatt att de inte har häcken fullt med annat (som de riskerar ha en natt som denna). Men störningsjouren ska du ringa igen, igen, igen och igen. De skriver rapporter som lämnas till er hyresvärd och till sist blir grannen vräkt.
    Visst åker polis på det ibland, fast det inte är deras jobb. De lämnar inte någon info till hyresvärden. Det får hyresvärden i så fall begära in själv. Polisen servar inte andra med info.
Svar på tråden Störningsjouren, polisen, socialen???