• Lilla spökets mamma

Skötväska/ryggsäck

Snart börjar det vara dags att ta sig i kragen och köpa en skötväska. Tycker att det verkar smidigt med ryggsäcksvarianten, och vill gärna höra vad ni har provat för modeller vilka för/nackdelar ni tycker att de har.

Finns det såna som funkar både som ryggsäck och att hänga på vagnen?

• Svar på tråden Skötväska/ryggsäck
  • Lilla spökets mamma

Hallååå? *puff*

• Ronja Rövardotter

Varför inte en vanlig väska eller ryggsäck? Har inte riktigt förstått varför man lägger så otroligt mycket pengar på en skötväska när många redan har så många väskor.

• cinas

Är jättenöjd med min billiga variant från jysk 169 kronor kostade den. och det känns som att jag har råd att köpa en ny om den blir ofräsh. jag har även hunnit tvättat underlaget en gång inga problem. fler i min bekanskapskrets är nöjda med sina.

• Anna B

Jag har en vanlig ryggsäck, tror att den egentligen är till för en laptop. Det är toppen att den är 2-delad istället för att bara ha ett stort fack.

• Lilla spökets mamma

Cinas: Är det en ryggsäcksvariant?

• Midsommarbarn

Köp en vanlig väska eller ryggsäck där du får plats med det nödvändiga: blöjor, tvättlappar, extra ombyte, någon barnmatsburk, och istället för en tjock dyna kan du ta en bit plastad frotté med en handduk på.
    Vi hade en vanlig skötväska från början, men den är så stor att man inte hittar grejerna i den. Nu har jag köpt en liten vanlig "handväska" i tyg som jag hänger på vagnens handtag (den kostade 99:- på Stadium där det oxå fanns billiga små ryggsäckar).

• Anna B

Precis, varför har de flesta skötväskor bara ett stort fack??

• Ms Lara Croft

Hej, jag har en ryggsäck/skötväska som även kan hängas på vagnen. Har dock en Bugaboo Frog. Väskan är värkligen kanon. Stort fack på utsidan, litet fak på utsidan samt förvaring med dragskedja för två flaskor. Även fack för mobil på utsidan.
    Inuti finns ett stort fack samt två för tex. flaskor. Sedan finns rejält med utymme där emellan.

• HasseH

Kan tipsa om att man ibland kan få köpa själva skötdynan separat, om man frågar. Vi fick det på Babyland i alla fall,men de hade något ex liggande inne på lagret. Vi använder en vanlig axelväska. Funkar minst lika bra.

• Stora

Ryggsäck är jättesmidigt. Jag vill dock ha många små fack. Vihar Babybjörns skötväska o den har många små fack= lätt att hitta. Vet inte hur deras skötryggsäck är....

• caakam

Vi har babybjörns skötryggsäck och den är vi väldigft nöjda med. Det finns många fack i den =)

• SandvikenMamma

jaghar också babybjörns skötryggsäck, helt okey!

• Lilla spökets mamma

Det blev en GR8x!

• Nyckelpiga

Lilla spökets mamma:
    Har du någon länk till bilder på en GR8x skötväska, jag är nyfiken, är det en ryggsäck eller...?

• Glad och mor

Jag hade också jätte mycket planer på hur grejerna skulle se ut, var man köpte dem och att de skulle vara bra m m. Sen köpte jag en väska på Ikea som ser ut som en skötväska och fungerar ypperligt att hänga över vagnen, dessutom är den svart precis som min vagn -toppen! Nackdelen är förstås att det inte finns nå´n skötdyna eller vad det kallas, men det går ju bra med en handduk också.
    Man kan alltså göra fynd, även fast det inte är katigoriserat som "skötväska". Dessutom skulle jag klara mig med en vanlig ryggsäck eller en större handväska som går att ha över vagnen.

Lycka till!

• Lilla spökets mamma

GR8X är både ryggsäck och axelremsväska, vilket var vad jag var ute efter
    Har massor med fack. Fäller man ut den så att man får en skötbädd (frotte med plastad baksida, löstagbar). En extra frottédyna följer med, så man kan ha en i tvätten...
    Väskan finns i fyra färger. Jag har köpt en svart, för det blir snyggast till vår vagn.

Här hittar du bilder:

www.babyandmama.se

www.spacebabies.se/gr8x.html

Väskan kostar en slant, men då vi fått låna i stort sett allt annat så tycker jag att det är OK att lägga lite pengar på en bra väska och den vagn jag verkligen vill ha, när jag hittar något som jag tycker verkar superpraktiskt.

• Nyckelpiga

Lilla spökets mamma:
    Tack så mycket för länkarna, GR8X verkar vara precis det som även jag är ute efter
    Håller med om att den kostar en del men jag funderar ändå på att beställa en jag med, har du fått hem din?

• Lilla spökets mamma

Då jag ville "klämma och känna" lite först så letade jag reda på en lokal återförsäljare här i Malmö, och när jag väl stod där i butiken så köpte jag den - fast jag visste att den var billigare att beställa på nätet. Är lite otålig av naturen, se

Lista över butiker i Sverige som säljer produkten hittar du på
    www.spacebabies.se/

Med viss reservation dock, jag har inte sett den på Babyland i Malmö, men Villa Magnolia hade.

Lycka till med ditt inköp!

Svar på tråden Skötväska/ryggsäck