• Prettypink

Äter du surströmming?

Och i så fall, hur äter du den?

Jag äter det med tomat, gräddfil, potatis, lök och dill. (Dillen är ny för mig fick tipset av en bekant)

vet även att vissa äter stekt lök till. Någon som provat det?

Sen äter jag alltid en tunnbrödsmacka till.
    Alternativt så lägger jag allt på mackan och äter så..

Fler än jag som älskar surströmming??

• Svar på tråden Äter du surströmming?
  • Aamamman

Jepp! Lapplänning.

Är också gravid och blir sugen bara jag tänker på surströmming...

• Sötboll

Sambon och hans föräldrar älskar det. Jag har provat en gång men tyckte inte det var någon höjdare, men tilltuggen är goda

• Prettypink

Hehe, nej LOVAR!:)

Men du borde testa EN gång iaf!;) Prova att äta ute. Det luktar ju betydligt värre inomhus..*Huga*!!!

Tutilure skrev 2008-06-21 20:24:06 följande:
    Nej, jag har inte smakat, men jag är kinkig med mat, så luktar det illa så kan jag inte äta det.Och just nu när jag är gravid så är jag ännu mer känslig och skulle spy bara av lukten.Men det är kul för er som gillar det, öppna inga burkar i närheten av mig bara!
  • Black roses

Hårt vitt tunnbröd, MANDELpotatis, lök och sen på med surströmmingen!!!

Jag är en utvandrad norrlänning, men som med en zebra, så går inte ränderna att tvätta ur...

Mvh M G

• Sötboll

Sambon m föräldrar är från Södermanland så kan inte skylla på norrländskt ursprung här...

• kana

Självklart, med potatis , tomater, messmör, lök med dill iblandad och cremefraiche/gräddfil det i tunnbröd med sockerdricka till...
    Vi har 3 burkar ståendes i kylskåpet och vänter, kanske blir det en burk i morron.

• Merveilleux

Absolut! En av mina absoluta favoriter! Äter det som klämma med potatis, lök-och dillblandning, gräddfil och självklart strömming.

Ja, är från norrland. Närmare bestämt Övik.

My home is where my rump rests.
  • Aamamman
    Prettypink skrev 2008-06-21 20:25:02 följande:
    Jag hade några bekanta som åt med stekt lök, kanske måste testa det nästa gång då?:)MEEN!! Gräddfilen ÄR ett måste;) Testa nästa gång.
    Om du provar med stekt lök provar jag med gräddfil... Ok?
  • Prettypink

Självklart!;)

Aamamman skrev 2008-06-21 20:34:45 följande:
    Om du provar med stekt lök provar jag med gräddfil... Ok?
  • Sagofe

Nä fy fan! Spyr nästan av lukten. Min mormor brukar äta s.k klämmor om somrarna.
    Min mammas sambo provsmakade förra sommaren och han sa att det smakade precis som det luktar så jag håller mig undan

Svar på tråden Äter du surströmming?