• Mattea

Äntligen! Bebis i november 2008 (forts)

Här fortsätter tråden "Äntligen! Bebis i november 2008" för oss som har försökt länge och äntligen har fått plus på stickan.

Vi kan prata om våra graviditeter och allt runt omkring. Välkommen med ditt inlägg!

• Svar på tråden Äntligen! Bebis i november 2008 (forts)
  • Spe

Nu jag också med!!!
    Sitter och jagar bilbarnstol på Blocket....det var inte det lättaste... Man kan hitta stolar som bara är några månader gamla för mindre än halva priset men det går superfort!!! Hoppas på en just nu....lite spännande

• Mattea

Spe, lycka till med barnstolsjakten!
    Vänner till oss hyr bilbarnstol från sitt försäkringsbolag (If). Kostar under hundralappen i månaden och då har de alltid en stol som passar barnets ålder. Lät ganska praktiskt tycker jag.

Har ni köpt någon graviditetsförsäkring? Håller på att orientera mig i djungeln nu...

• Lilla Lindberg

jag har tagit den försäkringen som trygg hansa har..

• Spe

Japp kom hem med stolen och den ser super ut! Håller på att buda på en skötväska (helt ny) på tradera just nu...rätt kul..
    Har också funderat på ta en grav.försäkring....men vad ska man ta?? Började kolla på:
    http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se/

men oj oj oj .... hur bestämmer man sig???

• Dollars matte

Lägger till i Favoriter så jag inte tappar bort er 

Vi fick aldrig någon kallelse till ultraljudet trots att bm har skickat remissen 2 ggr. Så jag fick ringa upp själv i onsdags och höra vad som hade hänt, om den hade kommit bort på posten eller något. Fick prata med en jättestressad och otrevlig tant som inte hade varken någon förklaring eller ursäkt, men vi fick en tid i morgon i alla fall!!   Så ikväll är det lite nervöst... Vi har fortfarande inte bestämt oss ifall vi vill veta könet eller inte, så det lutar väl åt att vi inte ska ta reda på det, åtminstone inte just nu. Ev (har inte bestämt oss helt om den saken heller) ska vi åka iväg och göra 3D senare, kanske sparar det till dess

Jag har tagit gravförsäkringen från Länsförsäkringar. Har gratisförsäkringen just nu men den går över till en bättre betalförsäkring i v26. Valde dem främst för att vi har alla våra andra försäkringar där, men också för att jag tyckte att de hade bäst villkor. I alla fall av dem man kunde jämföra på länken som Spe skriver. Fast helt ärligt så orkade jag inte lusläsa riktigt alla...

Semester om en vecka! Då ska vi börja handla bebisgrejer också, om allt är ok på UL förstås.

alien beräknas anlända 24 november
  • IVFmamma

Vi ska hyr bilbarnstol från kommunen,den räcker bara i 9 månader om jag inte minns fel. Sen köper min mamma nästa bilbarnstol, en sån man kan ha tills bebisen är ca. 3 år(jag e lite bortskämd )Jag har oxå försäkring från Länsförsäkringar, orsak vi har alla andra försäkringar där.

Jag är själv sjukskriven idag och ska få träffa doktorn på torsdag pga. mina ryggproblem så det kanske blir sjukskrivning fram tills 18 augusti då det blir förhoppningsvis HP.

• Finns ingen ledig signatur

Hej där

jag har oxå valt Länsförsäkringare gravidförsäkring och när det gäller bilbarnstolen så hyr vi den första och köper nästa som man kan ha lite längre.

Jag är sjukskriven 25% för smärtsamma sammandragingar och skall till läkaren idag, är lite orolig för att jag börjat öppna mig! Har haft mkt ont och tryck neråt sista veckan ( är bara i v21, så det känns lite tidigt)

• Dollars matte

Helt uppe i det blå efter dagens UL.    Men fattar fortfarande inte att den där lilla saken verkligen är här inuti mig, jag tror att hon bara lurades och spelade upp en film eller något...      Men allt såg bra ut och han sprattlade för fullt. Japp, nyfikenheten tog överhanden, en han är det! Så nu är det bara kvar att vänta på att känna något också.

alien beräknas anlända 24 november
  • IVFmamma

Dollars matte: Vet hur det känns, jag tittar ibland på UL-bilderna och kan inte fatta att den finns verkligen.Det känns ibland som om jag tittar på nån annans bilder. Jag har under två dagar tyckt att bebisen har varit lite seg, inte rört sig så mycket. Panik!!! Men idag så är den tillbaka med besked! Den rör sig hela tiden, hoppas den lugnar sig tills man ska sova.

Svar på tråden Äntligen! Bebis i november 2008 (forts)