• anassio

ta ut bröstimplantat?

har silikon utanför bröstmuskeln, o vill sååå gärna ta ut dem!

vad kostar operationen? behöver ju lyfta dem lite oxå annars hänger väl huden till knäna :(

nån som vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden ta ut bröstimplantat?
  • anassio

Jag oroar för att jag inte skall känna någon knöl vid tex bröstcancer... att om jag skulle få det att det då skulle vara för sent. har funderat på det sedan jag blev mamma.

• GodisTokig

Förstår din oro.. Men kan man inte gå till en läkare oftare för kontroll?

Är du nöjd för övrigt?
    Förändrades dina bröst då du ammade?

• anassio

man ser inget genom implantaten vid mammografi tyvärr...

ja de ändrades otroligt mkt efter min graviditet! ammade inte men huden tänjs ju ut under graviditeten så de blir lika hängiga som andras...:( en del har ju den lyxen att de inte blir hängiga efter, både opererade o opererade, men de flesta hänger väl?

• Bebbe2006

Varför inte ta ut och lägga in under muskeln istället? Då syns ju nästan allt?

• dreamspell

Jag fick en inflammation i mitt ena bröst som ledde till kapselbildning när jag ammade min son. (Har silikonimp. under bröstmuskeln) När jag var på konsultation ang det och vad jag skulle göra frågade jag vad det kostade att plocka ut imp. Det skulle kosta 7000kr. Men då får man nog räkna med ett litet lyft också eftersom brösten blir tomma och hängiga så då blir det ju lite dyrare. Jag fixade till kapselbildningen ist, kostade 14000kr. Sura pengar..

• Bebbe2006
    dreamspell skrev 2008-06-30 12:31:50 följande:
    Jag fick en inflammation i mitt ena bröst som ledde till kapselbildning när jag ammade min son. (Har silikonimp. under bröstmuskeln) När jag var på konsultation ang det och vad jag skulle göra frågade jag vad det kostade att plocka ut imp. Det skulle kosta 7000kr. Men då får man nog räkna med ett litet lyft också eftersom brösten blir tomma och hängiga så då blir det ju lite dyrare. Jag fixade till kapselbildningen ist, kostade 14000kr. Sura pengar..
    Usch det var trist. Hur "gamla" var dina bröst när du fick kapselbildning?
  • dreamspell

Jag opererades på Kosmetisk Kirurgi i Falköpingav båda gångerna.
    Det hade gått 4år efter op när jag fick kapselbildningen.

• Bebbe2006
    dreamspell skrev 2008-07-01 11:37:52 följande:
    Jag opererades på Kosmetisk Kirurgi i Falköpingav båda gångerna. Det hade gått 4år efter op när jag fick kapselbildningen.
    Oj, då tror man ju liksom att risken är över.
Svar på tråden ta ut bröstimplantat?