vilken tid är lagomt för 10-11 åringar att lägga sig på sommarlovet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-22 08:30
Själv tycker jag 22 är lagomt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-22 08:30
Själv tycker jag 22 är lagomt.
22-23 låter väl rimligt, ha dom hemma till 21 och sen har dom två timmar på sig att stöka innan dom förutsätts sova ?
Någonstans runt 21:30-22:00 skulle jag nog hålla på.
Här brukar kl 22 passa bra, eftersom de vill upp och titta på sommarlovsmorgon på TV. Det börjar ju omkring 9 på morgnarna varje år, och då är ungarna pigga och utvilade!
Min pojk brukar lägga sej vid 22-tiden, det tycker jag är lagom. Men han måste vara inne vid 21.00.....
Varför får de inte vara uppe så länge de vill och sova så länge de vill?
Nu tänker jag på att de håller sig hemma då, vara ute och springa är väl lämpligt till 21.00 annars.
Jag brukar stupa i säng själv vid 22-tiden och då tycker inte de äldre att det är kul att vara uppe själva så de lägger sig då de oxå.
min son är 9 år. Brukar få vara ute till 21 och gå och lägga sej runt 22. Lagom tycker jag. Sen sover han till ungefär 9-9:30 på morgonen
Mina galningar får vara uppe så längde de vill-tjejen, 10½ år, brukar lägga sig mellan 23.30-00.30, killen som är nio år en timme tidigare....
Jag tycker inte att de behöver ha några fasta läggtider på sommarlovet. Om de är uppe till 1 eller 2 på natten någon gång spelar det ju ingen roll eftersom de inte måste gå upp en viss tid på morgonen.
Själv hade jag inga fasta läggtider på lov när jag var i den åldern och det är jag mycket tacksam över.
Min son och bonus son som är tio år. Ska vara inne 20:30. Och ligga i sängen 21:00. Men sedan får dem se på film till 23 ungefär. Lite längre på helger med tv o läggtider.
Min 11, i augusti 12 åring är uppe halva natten... Jag säger godnatt, stäng dator och borsta tänderna innan du lägger dig! när jag lägger mig vid 23-24.. Kanske inte helt idealiskt, men så ser det ut. Skulle i en drömtillvaro tycka kanske 23 tiden, men vi lider inte tillräckligt för att jag ska orka införa den tiden.
Ska tillägga att han tar sig i säng vid 1-2 ungefär