storhelgs OB
ska jobba idag och jobbar inom vården. en del på jobbet säger att det räknas som storhelg fram tills nästa vardag en del säger at det inte är så. nån som vet?
ska jobba idag och jobbar inom vården. en del på jobbet säger att det räknas som storhelg fram tills nästa vardag en del säger at det inte är så. nån som vet?
Kolla hur ditt kollektiv avtal ser ut, vi går går under transport tex.
Det är storhelg från kvällen före midsommarafton och fram till måndag morgon kl. 07.00.
Sen är det kanske skillnad mellan de olika arbetsgivarna och kollektivavtalen....men är det kommun och landsting så är det enl. mitt inlägg ovan (är samma även hos flera privata).
Fast i Kommunal finns massor av olika kollektivavtal, så det KAN skilja sig. Tror dock inte det skiljer sig på såna här saker.
Vill du inte skriva här vilken arbetsgivare det är så får du gärna skicka till min inbox...kanske jag vet
Har ni inte fått besked från arbetsgivaren om vad det är som gäller? Vå får alltid ett utskikc i början på året där det såtr hur vi ska skriva upp de olika helgerna, när det börjar och när det slutar.
Men jag jobbar inom vården och vi har storhelg fram till kl 07.00 i morron bitti.
Hur mycket är ett storhelgstillägg?