• mama86

storhelgs OB

ska jobba idag och jobbar inom vården. en del på jobbet säger att det räknas som storhelg fram tills nästa vardag en del säger at det inte är så. nån som vet?

• Svar på tråden storhelgs OB
  • Emerun

Kolla hur ditt kollektiv avtal ser ut, vi går går under transport tex.

• Mickis74

Det är storhelg från kvällen före midsommarafton och fram till måndag morgon kl. 07.00.

• Mickis74

Sen är det kanske skillnad mellan de olika arbetsgivarna och kollektivavtalen....men är det kommun och landsting så är det enl. mitt inlägg ovan (är samma även hos flera privata).

• mama86
    Mickis74 skrev 2008-06-22 11:20:20 följande:
    Sen är det kanske skillnad mellan de olika arbetsgivarna och kollektivavtalen....men är det kommun och landsting så är det enl. mitt inlägg ovan (är samma även hos flera privata).
    jag går ju genom kommunal så jag antar att jag får storhelgsOB idag... jag skriver i det så hoppas jag att dom godkänner det.. nån som vet annars vart man kan hitta sån info så man har svart på vit.för det lär bli diskutioner om det på jobbet
  • Mickis74

Fast i Kommunal finns massor av olika kollektivavtal, så det KAN skilja sig. Tror dock inte det skiljer sig på såna här saker.

Vill du inte skriva här vilken arbetsgivare det är så får du gärna skicka till min inbox...kanske jag vet

• Mandi74

Har ni inte fått besked från arbetsgivaren om vad det är som gäller? Vå får alltid ett utskikc i början på året där det såtr hur vi ska skriva upp de olika helgerna, när det börjar och när det slutar.

Men jag jobbar inom vården och vi har storhelg fram till kl 07.00 i morron bitti.

• mama86
    Mandi74 skrev 2008-06-22 11:30:28 följande:
    Har ni inte fått besked från arbetsgivaren om vad det är som gäller? Vå får alltid ett utskikc i början på året där det såtr hur vi ska skriva upp de olika helgerna, när det börjar och när det slutar.Men jag jobbar inom vården och vi har storhelg fram till kl 07.00 i morron bitti.
    jag är timanställd men jag har inte hört att nån av dom fastanställda har fått nåt besked.. det är ingen koll på nått på min arbetsplats :P
  • tessan001

Hur mycket är ett storhelgstillägg?

• mama86
    tessan001 skrev 2008-06-22 11:47:52 följande:
    Hur mycket är ett storhelgstillägg?
    82,10 tror jag.. iallafall vi som jobbar i vården
  • Tecken
    Mickis74 skrev 2008-06-22 11:29:04 följande:
    Fast i Kommunal finns massor av olika kollektivavtal, så det KAN skilja sig. Tror dock inte det skiljer sig på såna här saker. Vill du inte skriva här vilken arbetsgivare det är så får du gärna skicka till min inbox...kanske jag vet
    Fast just när det gäller OB-tid så finns det skillnader i t ex KFO och HÖK-avtalet. Så visst finns det skillnader.
  • mama86
    Tecken skrev 2008-06-22 14:58:24 följande:
    Fast just när det gäller OB-tid så finns det skillnader i t ex KFO och HÖK-avtalet. Så visst finns det skillnader.
    vad är KFO och HÖK, eller skillnaden?
  • Tecken
    mama86 skrev 2008-06-22 21:49:38 följande:
    vad är KFO och HÖK, eller skillnaden?
    Det är två olika kollektivavtal. Det finns flera skillnader, orkar inte gå igenom alla.
Svar på tråden storhelgs OB