Hej Fridelina!
Vad bra att jag kom i kontakt med en "Teneriffa-expert"!
En sak som alla vänner säger, när man nämner att man ska till Teneriffa nu på sommaren är att det är så kallt i vattnet.
Ja, det är ju inte Medelhavet, men jag hoppas att man kan bada lite i alla fall. Det var det som var tanken med resan.
Och tyvärr läste jag ju att det var 20 grader och moln i Playa de las Americas nu. Går det att klä sig (och lilla dottern) i kortärmat och shorts, eller måste man ha långbyxor?
Förresten, om det inte finns skötbord på restaurangerna, var byter man då på barn? Är det vanlig kissblöja är det ju inga problem eftersom man har byxblöjor, men jag vill gärna kunna torka och göra rent ordentligt om det är bajs i blöjan...
De här affärerna, Mercadona, finns de överallt, eller är det bara typ i huvudstaden eller i de stora städerna?
Och så undrar jag det här som en tidigare läsare skrev, hur kommer det sig att en del stränder är så dåliga att man inte kan bada där? Jag trodde att det skulle vara vita, fina sandstränder. De sade de på resebyrån till oss iallafall. Nu kanske man blev lurad på en fin sol- och badsemester...