• lillasnurre

äggmotagare, hur är ni?

Hej!

I morgon lämnar jag mina ägg för ÄD. Jag är helt säker på att jag gör rätt och jag glädjer mig med den kvinna som får mina ägg och därigenom får chansen att bli gravid. (förhoppningsvis räcker de till två kvinnor) Men en sak oroar mig lite och jag hoppas att ni som finns här som har taigt emot ägg, eller ska ta emot ägg kan lugna mig lite.

Hur är ni? Alltså, det finns bara en sak jag oroar mig för och det är att motagarparet inte ska vara snälla mot barnet. Alltså, så många barn far illa i världen och jag vill inte vara ngn som är "skyldig" till det, och de tär jag ju indirekt om mitt ägg kommer till föräldrar som inte är snälla.....

Kan ni lugna mig och säga att ni är som folk är mest och kommer att ge bara kärlek till era barn? Jag vet ju att det inte är ni som får mina ägg, men ändå..... det skulle vara skönt att höra....

Jag inser att jag nojjar, och att hormonerna nog spelar rätt stor roll. Men jag hoppas att ni ändå kan ta er tid och skirva lite lugnande ord till mig....

Kram // E

• Svar på tråden äggmotagare, hur är ni?
  • lillasnurre
    Svar på #1
    Det var verkligen inte min mening att göra dig ledsen och kränkt!! Jag ber verkligen om ursäkt för det!!! Jag är övertygad om att jag gör rätt, och jag känner ett par som efter sju års kamp fick barn via ÄD. Min oro är bara att jag ju ger bort mina gener utan att veta vad som händer med dem.... om de dör i en bilolycka om 12 år kommer jag aldrig att veta det.... och om föräldrarna inte är snälla mot barnet kommer jag aldrig heller att veta det eller kunna göra ngt åt det.

Det var verkligen inte min mening att göra dig ledsen. Jag vill bara ha ngn sorts försäkran om att de som får ta emot ägg är bra personer.....
  • lillasnurre

Det ligger något i det du säger, jag ska ta det till mig. Om man klarat hela den resan, så är man så fokuserad på att bli förälder att det bara måste bli bra! Tack för de orden!

• lillasnurre

Ja, de flesta människor gör så gott de kan, och nej, man kan aldrig ha ngra garantier.

Jag har tagit ett mycket medvetet beslut och gjort ett mycket aktivt val när jag bestämt mig för att bli äggdonator. Jag är nästan hela tiden övertygad om att det barn som kommer till kommer att få det lika bra som de flesta andra barn som föds i sverige. Kanske till och med bättre än de flesta, eftersom det är så oerhört efterlängtat. Men i morgon ska jag genomgå en procedur som jag aldrig har gjort förut, jag är fullproppad med hormoner, och jag är lite rädd.

I min TS skrev jag också " Snälla kan ni inte lugna mig och säga att ni är som folk är mest och kommer att ge kärlek till era barn"

• lillasnurre

Tack för era lugnande ord. Jag har varit och lämnat ägg nu och det känns bra. Jag hoppas verkligen att det blir barn!

• lillasnurre

Maria 2: Tack för att du delar med dig av dina tankar! Det värmer, och GRATTIS till att det äntligen är er tur!! Lycka tilL!!

// E

Svar på tråden äggmotagare, hur är ni?