• Snöi

Kanarieöarna, vilken ö/ort skall vi välja?

Vi tänkte åka till Kanarieöarna i oktober-november, två veckor, men vilken ö/ort skall vi välja?
    Vår son kommer då vara 14 månader. Utelivet spelar ju inte så stor roll längre, därimot skulle jag gärna vilja att det fanns en del affärer att gå och titta i, alltså inte bara fulla av krims-krams och gärna andra utflyktsmål i närheten. Var skall vi åka??? och var skall vi bo? Varför?

• Svar på tråden Kanarieöarna, vilken ö/ort skall vi välja?
  • Snöi

Puff, jag vet ju att ni sitter inne på en massa bra tips.

• Mullet

Vi var på Fuerteventura i Corralejo när jag var gravid. Finns endel att titta på på Fuerteventura + att man lätt kan ta båten över till Lanzarote med alla vulkaner. Corralejo är en söt liten stad, många bra restauranger och "normala" affärer. Vi trivdes jättebra och kommer att resa tillbaka!

• orzia1

Rekommenderar Teneriffa Har dock aldrig varit där med barn,men det är en helt underbar ö, och jag rekommendera att ni hyr bil och reser runt ön. Hinner tyvärr ej skriva så mkt mera just nu

Det bästa man kan ha i sin tass, Är en annan tass.
  • Snöi

Var på Teneriffa? skall man hyra bil hela tiden man är där då tycker du?(låter dyrt)

• mammatill2härligavildar
    Mullet skrev 2008-06-24 12:56:42 följande:
    Vi var på Fuerteventura i Corralejo när jag var gravid. Finns endel att titta på på Fuerteventura + att man lätt kan ta båten över till Lanzarote med alla vulkaner. Corralejo är en söt liten stad, många bra restauranger och "normala" affärer. Vi trivdes jättebra och kommer att resa tillbaka!
    När vi var på Lanzarote var vi över till Corralejo en dag. Sååå himla fint å  mysigt. Å fina stränder. Klart den finaste ön enligt mig (fast jag såg ju bara Corralejo=)
    Dit ska vi åka nästa gång det blir nån kanarieö.
  • Snöi
    Mullet skrev 2008-06-24 12:56:42 följande:
    [/citat]

Det ser ju väldigt vackert ut när man tittar på bilder. Bodde ni på något bra ställe?
    Mållgan skrev 2008-06-25 09:01:20 följande:
    [citat]
    När vi var på Lanzarote var vi över till Corralejo en dag. Sååå himla fint å  mysigt. Å fina stränder. Klart den finaste ön enligt mig (fast jag såg ju bara Corralejo=)Dit ska vi åka nästa gång det blir nån kanarieö.
    Vad tyckte ni om Lanzarote då?
  • fialisastina

Puerto de la cruz- Teneriffa. En grönskande stad på en sluttning ner mot havet, ingen partyort men ändå citypuls. Ett fantastiskt poollandskap med saltvatten ritat av cesar manrique (googla ) Den stora djurparken Loro Parque. Utflykt till vulkanen Teide rekommenderas varmt, fantastisk natur.

Puerto del Carmen- Lanzarote. Den bästa semesterorten på Lanzarote, mycket liv och rörelse. Utflykt till Timanfaya rekommenderas, kolsvart lavalandskap med stelnade böljande lavaformationer.

• fialisastina

Och, för övrigt, är man ute efter sol, bad, restauranger o lite shopping så kan man åka nästan överallt på kanarieöarna, det är överlag väldigt bekvämt semestrande. Hitta ett trevligt hotell med mysigt poolområde bara Hyra bil kan man göra ett par dagar, det räcker gott. Oftast så hittar man sina favoritställen i närheten av hotellet, och har man litet barn med sig så räcker ofta poolen långt

Sist jag var på Lanzarote bodde vi på Cinco plazas i Puerto del Carmen (Fritidsresor). Det var MYCKET trevligt, bokade även till frukostbuffet.

• riboflavin

Var på kanarieöarna några gånger under min uppväxt, jag uppskattade definitivt Fuerteventura mest, mina syskon säjer samma sak, kan ju verka lite konstigt då det är en ganska karg ö, men på den tiden var det nog den minst exploaterade ön.
    Av dem som besökt öarna nyligen så säjer folk att fuerteventura är mer genuin än de andra öarna, lite mindre lite mysigare...

Svar på tråden Kanarieöarna, vilken ö/ort skall vi välja?