• Indiansommar

Hur vet man att märkes kläder är äkta?

Ja, som frågan lyder! Hur vet man om märkeskläder som man tex köper på tradera mm är äkta? Vad är det man ska titta/fråga efter? Tycker det är svårt, och man vill ju veta vad man bjuder på!!! En oäkta är ju inte lika mycket värd som en äkta! Tänker på tex billabon, lacoste, burberry mm på tradera. Mycket av grejerna skickas ju från thailand...

• Svar på tråden Hur vet man att märkes kläder är äkta?
  • jummie

Skickas det från Thailand så skulle jag nog utgå ifrån att det är oäkta.

• babesusan

Jag utgår från att allt på tradera är oäkta såvida inte säljaren har kvitto o äkhetsbevis med mera

• LillaLinan

allt jag köpt på tradera har visat sig vara oäkta...så skulle nog utgå från det om de inte som över skriver kan bevisa motsattsen!

• TjorveniSkåne

Allt på Tradera är fejk!

• Yummie

Nja, jag har rätt bra erfarenhet av äkta saker på tradera. Alla fall sånt jag själv köpt, som tex gamla vintageväskor och skärp. Men visst, det finns myyycket fake där. Och skickas det från thailand så är det 99.9% fake.

• Ari Gold
    TjorveniSkåne skrev 2008-06-23 20:55:28 följande:
    Allt på Tradera är fejk!
    Definitivt inte! Jag har själv sålt  Burberrykläder på tradera vid flera tillfällen eftersom jag bor brevid en oulet som rear ut dem till vrakpriser ibland.

Även Dolce Gabbana har jag sålt köpta på en välkänd märkesoutlet i Bryssel.

Frågar man säljaren efter en kvittokoppia så kan man ju se vart kläderna är köpta. Det finns itne så väldigt många godkända märkesoutlets så det är ju lätt att kolla upp ifall stället de kommer ifrån är OK.
Svar på tråden Hur vet man att märkes kläder är äkta?