• marie 83

majskrokar

Hej!!
    jag har hört att det ska finnas något som heter majkrokar som man kan ge till barn. var i butikerna kan man hitta dessa och är det nyttigt för barn att äta??
    Tack på förhand!

• Svar på tråden majskrokar
  • Thursday

I vår ICA finns de i snackshyllan. Har inte barn själv, men majskrokar vekar vara the shit bland de små, och verkar i princip ha ersatt det kladdiga smörgåsrånen som förr satt i varenda likaledes kladdig liten näve.

• Nokkan

Finns på Ica Maxi, de är kanon, innehåller inget salt och barnen älskar dem. lagom stora och mjuka är de också.

• Blindness

Majskrokarna är uppskattade av våran 1-åring och en bra grej när hon ska sitta vid bordet när vi äter och hon redan ätit.

http://www.majskrokar.se/ ser du om någon affär nära dig säljer majskrokar.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • anele

Där jag handlar finns de bland chipsen. Jag tror inte man kan säga att de vare sej är nyttiga eller onyttiga. De har väldigt lite fett och är osaltade (kolla så du får rätt) och smälter till nästan ingenting i munnen. Min lille kille på 8 månader tycker de är jättetrevliga att tugga på.

• Siabellon

Majskrokar innehåller bara majs - inget annat! De är super att ge barnen även om de fastnar som tapetklister överallt när de varit in en vända i munnen.......

• PuhGirl

domfinns som sagt i snackshyllorna, på coop forum och ica...och barnen äter hur många som helst av dom, bra när dom börjat få tänder mot kliandet..

31 maj är min dag...
  • chrissepisse

Nyttigt och nyttigt, det är inte skadligt och ger bebisen något att sysselsätta sig med under måltiderna. Jag ger dock hellre en bit bröd utan smör till min sjumånaders eftersom majskrokarna gör både barn och inredning helt klistriga och i behov av grovsanering

Dessutom tar de ganska bra betalt för dem, 30 kr tror jag min man sade att 90-gramspåsen han köpte kostade.

• Solstice

Det ska finnas två olika, de finska Majskrokarna som finns på ICA och sedan finns det någon som heter Junior som finns på Coop.

Bättre än smörgåsrånen eftersom de innehåller så mycket socker!

• chrissepisse
    Siabellon skrev 2008-06-22 22:02:50 följande:
    Majskrokar innehåller bara majs - inget annat! De är super att ge barnen även om de fastnar som tapetklister överallt när de varit in en vända i munnen.......
    Tapetklister är verkligen en klockren beskrivning av hur de blir i uppblött tillstånd.
  • marie 83

TACK så jätte mycket för alla svar..Då kanske man ska prova att handla hem och se om de uppskattas av sonen.

Svar på tråden majskrokar