• Marre

Mysig camping efter norrlandskusten? (Umeåtrakten)

Nu börjar semestern närma sig och vi drar norrut. I år planerar vi att övernatta runt Umeå någonstans. Då har vi åkt närmare 100 mil och det börjar bli dags för övernattning. Jag har tittat lite på Nordmalings camping men vill gärna ha tips på andra mysiga campingar däromkring!

• Svar på tråden Mysig camping efter norrlandskusten? (Umeåtrakten)
  • Joual

Det finns en fin camping nära Nydalasjön. Den ligger i utkanten av stan, men ändå med bra läge. Kan det vara nåt?

• Marre
    Joual skrev 2008-06-23 00:59:08 följande:
    Det finns en fin camping nära Nydalasjön. Den ligger i utkanten av stan, men ändå med bra läge. Kan det vara nåt?
    Tack, ska kolla upp den! Allt är av intresse så länge det inte ligger för långt från E4:an eftersom vi ska vidare norröver sedan.
  • vänat

Rödvikscampingen ca 5mil I nordmalingskommun söder om umeå alldels in till E4 kan ju då var ett alternativ.

• Marre
    kjempejente skrev 2008-06-23 07:04:43 följande:
    Byske havsbad är en 5 stjärnig camping, lite norr om Umeå
    Där är sambon sugen på att övernatta, har hört att det är jättefint där! Kul med lite större camping så barnen kan leka av sig lite innan man ska sitta länge i bilen igen
  • Tinagumman
    kjempejente skrev 2008-06-23 07:04:43 följande:
    Byske havsbad är en 5 stjärnig camping, lite norr om Umeå
    byske ligger ungefär 16-17 mil norr om umeå, utanför skellefteå.. nydala är fint ochnära e4an annars så kan ni kolla på campingplatser runt norrmjöle.. det är fint..
    Wilma 050602 och Freja 080319 - mina små hjärtan
  • Marre
    vänat skrev 2008-06-23 10:06:14 följande:
    Rödvikscampingen ca 5mil I nordmalingskommun söder om umeå alldels in till E4 kan ju då var ett alternativ.
    Ska kolla upp den också, kul med lite fler alternativ!
  • kjempejente

Tinaguman: Det är så sant men Nydala camping och Rödviken är i mina ögon inte fina campingar utan sådana man stannar till för att övernatta på.. Men visst, dem finns.

• zigge4ever

Vill man stanna före Umeå så finns det tre campingar mellan Ö-vik och Nordmaling.
    Salusand - ganska stor med underbar sandstrand,
    Mosjön - också ganska stor utmed en sjö, och
    Ava - där har jag aldrig varit, men har hört att det ska vara ganska bra. Jag tror att den är ganska liten.

Alla ligger alldeles utmed E-4an

• Marre
    zigge4ever skrev 2008-06-23 11:06:08 följande:
    Vill man stanna före Umeå så finns det tre campingar mellan Ö-vik och Nordmaling. Salusand - ganska stor med underbar sandstrand, Mosjön - också ganska stor utmed en sjö, och Ava - där har jag aldrig varit, men har hört att det ska vara ganska bra. Jag tror att den är ganska liten.Alla ligger alldeles utmed E-4an
    Mosjön har vi aldrig varit på, däremot Ava och du har rätt, den är liten! Väldigt liten och inte särskilt mysig...
    Salusand känner vi också till och den däremot är ju mysig. Och som du säger, sandstranden är underbar!

Ska kolla upp alla tips i tråden, viktigt är iallafall att man får ha hund med sig eftersom vi har med vår ulltuss
  • zigge4ever

Mosjön har vi aldrig bott på, men däremot stannade vi där för fikarast och blev kvar mycket längre, för bad och sol.

Hoppas ni hittar något mysigt och får en skön semestertripp

• zigge4ever

Nydalacampingen är stor och har äventyrsbad, minigolf o s v (First Camp Umeå) den är också *****

Svar på tråden Mysig camping efter norrlandskusten? (Umeåtrakten)