• Indiansommar

Någon som rest med Ölvemarks till Costa Brava?

Har du eller någon du känner åkt bussresa till Costa Brava med Ölvemarks (eller något annat buss bolag)?

Hur var det? Vilket hotell tycker du att man ska välja? Vi funerar på att åka i september, någon som vet hur vädret brukar vara då?

Andra tips och ideé man ska tänka på om man ska åka buss långt?

Anledningen till att vi väljer en bussresa är att min man är flygrädd...

• Svar på tråden Någon som rest med Ölvemarks till Costa Brava?
  • Laura05

Ta med en kudde i bussen, så man har något att luta sig emot när man vill ta en tupplur.

• Laura05

Har inte så mycket att säga om resmålet, för där har jag inte varit. Däremot så har jag åkt buss långt ett par gånger.
    Som sagt: kudde i bussen, bekväma kläder under resan, passa på att ta bensträckare när bussen stannar, ta med tidningar, mp3, godis, frukt, korsord eller vad ni tycker är roligt att fördriva tiden med ifall det blir drygt under resan.

• presens konjunktiv

De bästa tipsen har du redan fått. Bekväma kläder. Kudde. En tunn filt kan vara skönt på natten. Ta med underhållning. Passa på att gå av varje gång bussen stannar (även på natten om du är vaken), för att få frisk luft och sträcka på benen.

Stoppa ner rena underkläder, en handduk, tandborste och andra toagrejor i handbagaget. Man kan tvätta av sig rätt bra på en toalett, och det är skönt med en ren tröja.

Ta gärna med fika/frukt/godis/dricka, men tänk på att ni kommer att stanna för lunch och fika, och att det finns saker att köpa på mackar och rastställen.

Ha med småpengar till toaletterna längs vägen.

Prata med medresenärerna så får ni en roligare resa. Det finns alltid någon man kan stå och kallprata med under pauserna.

Det är *långt* till Costa Brava, men mycket försvinner under natten.

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • Pyff

Åkte med annat bolag än Ölvemarks till Lloret De Mar - den sämsta jäkla semestern i mitt liv!!! Vilket skitställe rent ut sagt! Stranden var så packad med folk att man hade någon annans fötter i ansiktet och fick hoppa över människor för att ta sig till vattnet. Bara en massa fulla engelsmän och öst-statare. Små-skitigt och allmänt tråkigt................ Och till råga på allt har man den fruktansvärda hemresan på TRETTIOSEX TIMMAR att se fram emot Näää, jag skulle inte rekommendera det till min värsta fiende!!

Pyff på er!
  • isisisis

Jag håller fullständigt med Pyff.

Jag åkte med Hyllingebuss.

Men det var stället som var kass.

Tyskar,tyska restauranger.Ingen gemytlighet.
    kallt i vattnet,skitigt i bassängen.

Dålig buffe(som ingick i priset)

Det hjälper INTE med kudde.

Min partner la sig på golvet i bussen,fast det var förbjudet.
    Och då var han nykter.Har stod helt enkelt inte ut.

Då får de väl slänga ut mig sa han.

• Indiansommar

Tack för alla tips!!!

Någon som rest med just Ölvemarks??

Någon som varit i/på Costa Brava??

• Indiansommar
    isisisis skrev 2008-06-23 18:12:41 följande:
    Det var just Costa Brava vi var i.
    Vilket hotell bodde ni på?
    När var du där?

Låter ju inte som något kul ställe...
Svar på tråden Någon som rest med Ölvemarks till Costa Brava?