• SaraUnderbara

Hur blir man av med ett spöke??

Helt seriöst, hur blir man av med ett spöke om det spökar hos en? Måste man ringa värsta spökjägaren som på TV, och hur kommer man i kontakt med en sådan isf?
    Har inte haft något emot våra "spökerier" för jag har alltid trott att det är min bortgångne lillebror, men häromnatten hörde jag en flicka viska i mitt öra, att hon inte ville dö. Charmigt värre.
    Och nyss tändes en lampa i vårat sovrum, som inte går att tändas. Min sambo fick dra ut våra garderober för att kunna hitta kontakten och stänga av!

Ja .. lite OT där, men .. Hur blir jag av med det läskiga flickspöket?

• Svar på tråden Hur blir man av med ett spöke??
  • Discodivan

man ber dom vänligt men bestämt att ge sig av och lämna er ifred och att de inte är välkomna, att de är döda osv, jag har lyckats varje gång även om det bara är för ett tag

• sandbacken

Försök ta kontakt med ett medium så dom får hjälpa er. Vi har spökerier här i vårt hus, hade ett medium som hjälpte oss att få över 3 st på andra sidan, vi har fortfarande 2 st minst kvar men dom skulle vara här för det var nära anhöriga. Försök att söka på medium på Google och där du bor, kanske du kan hitta nån som kan hjälpa dig. Lycka till.

• Millric

det e inte alla som "ger sig av" när man ber dem.. men ett medium är ju "proffs" på det o har större chans att lyckas.. Det kan ju bli lugnare ett tag om man ber dem lämna er ifred.. Men det kan bli värre oxå..
    Men lycka till.. Jo på tery evans sida.. finns det medium som gått hans utbildning o finns lite varstans i sverige.. kontaktinformation hittar du där..
    Jag kan inte direkta adressen men
    googla på terry evans så hittar du det.. =)

• Underbara ungar

Sätt dig ner i ett rum med mycket tända ljus och fokusera dig på "flickan". Be henne sedan att gå mot/till ljuset och att där finns folk som tar emot henne samt att hon inte behöver vara rädd. Det kan ta ett tag, men det är bara att be henne om och om igen och försäkra henne om att det inte är farligt.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • IsadorasMamma

Jag flyttade, spöket vägrade.

• IsadorasMamma

Fast jag flyttade av andra orsaker så nu saknar jag henne lite faktiskt.

• Shamrock

Suck till och med Alfons Åberg vet hur man blir av med spöken.
    Det är bara att säga ramsan: "Stick du stygga spöke, för du finns inte!"

Fungerar säkert lika bra som tipsen ovanför :)

Svar på tråden Hur blir man av med ett spöke??