Inlägg från: Anonym (hästägaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hästägaren)

Deppig pga min häst

Jag har inte den tid till min häst som behövs. Har han ihop med min syster som inte heller riktigt verkar ha tiden och lusten längre. Han är gammal och får bara promenadridas och har specialskor (som kostar en hel del) så att sälja honom känns uteslutet. Har försökt få ridhjälp men de som börjat hjälpa oss stannar aldrig länge. Vet inte hur jag ska lösa detta.

Min kompis tycker vi ska avliva honom men det är mot mina principer att ta livet av ett friskt djur. Fast ibland undrar jag om inte det hade varit det bästa för honom. Mår så dåligt över detta.

Och vad vill jag med detta inlägget? Ja kanske någon annan som är i liknande sits som vill dela med sig med sina känslor och åsikter, alla ni andra också som inte är i denna sitsen.

• Svar på tråden Deppig pga min häst
  • Anonym (hästägaren)

Tyvärr tror jag inte vi hittar någon som vill köpa honom då han är en bit över 20 år, inte får hoppa, har specialskor och är väldigt speciell i humöret. Han har en lös benbit i hoven som för tillfället ligger på rätt plats men som kan flytta sig om han tex hoppar.

• Anonym (hästägaren)

Tack för era svar.
    Har nu blivit helt överkörd. Min syster (som äger halva hästen) har nu bestämt sig för att antingen får jag ta över hennes halva eller så ska han avlivas. Är väldigt ledsen eftersom jag inte har tid, ork eller ekonomi att ta hand om hästen själv. Så nu ska vi avliva vår häst .

Svar på tråden Deppig pga min häst