• Alvi

Vad är balle/ballar för nåt?

En balle är en snopp och inget annat!

Ule buku på er!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är balle/ballar för nåt?
  • cloudberry79

Ballen är snoppen, ballarna är kulorna. Helt logiskt. Träffade en skånsk kille för några år sedan som pluggade här uppe i Norrland. Han hade halkat på vintern och sa att han fick så "förbannat ont i ballen". Det kändes lite väl privat att berätta tyckte jag, tills jag efter ett tag fattade att han menade rumpan, eftersom han berättade åt nästa person också och då pekade på rumpan. Verkar bara vara i de allra södraste delen av landet man säger balle om rumpan.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • lia76
    Tingelsvanzen skrev 2008-06-22 22:54:37 följande:
    hej Lia, jag visste väl att du hade koll
    Hallå
    Självklart!!!
    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • studentbruttan29

här säger många "sug min balle" så jag hoppas verkligen inte det är "röva"! :oO

• Hallonröd
    Jesslan skrev 2008-06-22 22:58:51 följande:
    Ballarna är ju givetvis skinkorna men så fel det kan bli när jag började chatta med min sambo så pratade vi tatueringar och jag sa att jag ville ha en då frågade han var och jag svarade på ballen. Följdfrågan från honom blev men en sån har väl inte du.Glad skånska som jag är svarade jag.....jo jag har 2 stycken. Det tog nog en vecka innan han svarade på mina mail igen.
    *Hahahahaha*...
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Alicia05sMamma

pung/pungkulor

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • studentbruttan29

Jesslan

AAAHAHAHA!!!!

*asgarvar*

• PerG

"Gollera" (vet inte hur man ska stava det) heter pungkulorna iallafall.. ;)

• Tygtiiger

En balle är en snopp.
    Ballarna i bestämd form är antingen testiklarna på en kille eller flera killars snoppar.

Jag bor i Skåne och de galna skåningarna tror att balle betyder skinka (rumphalva). Neh, det gör det inte. Så det så.

Svar på tråden Vad är balle/ballar för nåt?