• Anonym

Min syster vill aldrig veta av mig mer

Jag och min syster har stått varandra nära,jag är 26 år och hon är 20 år.
    Vi har delat lägenhet ihop i 4 år och bägge har älskat det.

Vi har 2 andra syskon ochså,som vi står nära,speciellt jag står mycket nära dem.Hon har ljugit så mycket för dem om en hel del,och jag har alltid valt att inte säga nånting alls (förutom pratat om detta med syrran).
    Men när mina älskade syskon frågade mig så sa jag sanningen.
    Jag ville inte ljuga för människor jag älskar.

Då sa dom upp kontakten med våran syster (som bor med mig) och dom vill aldrig se henne igen.Jag kan förstå dem faktiskt,de har sina orsaker.
    Min syster (som jag bor med) vände allt emot mig och anser att allt detta är enbart mitt fel för att jag "tjallade".
    Hon vill aldrig mer nånsin veta av mig,hon svarar inte på sms,inte när man ringer..hon har lämnat staden och sista sms jag fick var att jag aldrig mer skulle ringa henne nånsin,och att allt som är hennes i vår lägenhet skulle slängas eller bli mitt.

Jag är så ledsen och gråter,jag vet att hon menar allvar.
    Hon har mängder av personliga saker (foton,brev,kläder,betyg,skolarbete,presenter)..jag kan inte slänga dom.Jag kan heller inte spara dom här..finns inte plats,nu måste jag akut få tag på nån som flyttar in och delar hyra.

Det krossade mitt hjärta att min syster lämnade mig.
    Jag tänker på henne dag som natt,och kan heller inte hitta henne.
    Vad ska göra åt hela min situation?

• Svar på tråden Min syster vill aldrig veta av mig mer
  • Tessideluxe

När hände detta?
    Tror du inte att hon reagerar så här starkt nu och sen kommer hon att lugna ner sig och komma tillbaka?
    När man är 20 är det lätt att man blir arg och "rymmer hemifrån" men när man fått tänka lite så inser man att det kanske inte var så smart.

Om du kan, så borde du nog vänta lite med att hyra ut hennes rum.
    Sen tycker jag inte att du gjort något fel, speciellt inte om du sagt till din syster att hon inte ska ljuga för era andra syskon.

• Anonym

Jag känner min syster otroligt väl.
    Jag vet att hon menar allvar.
    För alltid är just för alltid eller de närmaste åren.

Hon har nog redan bytt numret och skaffat hemligt,och som hämnd lämnar hon inte tillbaka nyckeln.

• Anonym (Pim)

Du skriver inte hur länge sedan det är hon flyttade? Jag tycker att hela hennes beteende är ganska omoget. Du gjorde rätt i som sa sanningen till dina syskon. Din syser måste förstå att det är hon som är orsak till konflikten. Det var hon som valde att ljuga. Du sa bara sanningen.

Hon blev sviken eftersom hon litade på dig, men en dag kommer hon att förstå att sanningen alltid kommer fram ändå.Hon måste såt sitt kast som valde att ljuga. Därför kan hon inte klandra dig.Försök att förvara hennes saker på något ställe,magasinera.
    Vänta ut tiden tills hon hör av sig...det kommer hon göra även om det tar lite tid. Ha is i magen så ordnar det sig!

• Anonym (rätt)

Tycket att du gjort helt rätt, och hon vet att hon gjort fel som ljugit. En vacker dag kommer hon tacka dig för att du gjorde detta. Hon är ännu väldigt ung och vill nog att du ska känna skuldkänslor, plus att hon nog skäms oerhört mycket.

• Carmen80

Det är ju jättesynd att det blev såhär.Verkligen.
    försöker sätta mig in i din sits här och kan bara komma på hur jag agerat om jag varit dig.Hade någon annan jag älskat frågat om min syster, som jag står väldigt nära, hade pratta illa om denna andra hade jag nog valt att inte berätta det.Varför gjorde du det ts?
    Din syster måste ju kunna anförtro sig utan att du ska prata vidare om det, tycker inte det är ok.Vad hon tycker om den är inte din sak, hon har kanske prata av sig till dig men det är fortfarande inte din angelägenhet egentligen.
    Då skulle ´du sagt till syster att du inte vill höra mer.

Hade min syster sagt något till mig, vilket vi gör till varandra hade det varit tryggt hos mig ända in i döden.

• Tessideluxe

Om du verkligen tror att hon kommer att gå under jorden i flera år på grund av detta så skulle jag packa hennes saker, kör hem dem till dina föräldrar så att hon kan hämta dem där. Hyr ut hennes rum och gå vidare med livet. Du har inte gjort något fel och om hon väljer att säga upp kontakten med dig på grund av detta så är det hennes val. Du kommer att sakna henne, men väldigt få saker varar för evigt, så hon kommer att komma tillbaka förr eller senare.

• Anonym

Hade min syster anförtrott mig saker som är personligt och känsligt,då stannar allt hos mig,precis som mina vänner,deras saker för jag heller aldrig vidare.

Men min syster ljög ofta för våra andra syskon (som stod mig och gör det än riktigt nära) ofta.Det var saker som var ganska illa,som inte går att ursäkta,som de hade fått veta av andra inom snar framtid.Och det hade varit hemskt för mig,för då skulle även jag ha svikit dem.
    Hon hade tänkt ljuga för all framtid..och att jag skulle ljuga för henne oxå jämt.

Det har gått 5 veckor nu sen hon stack.
    Alla är på min sida,alla förstår mig och tycker jag gjorde helt rätt...men jag vill inte ha rätt.Jag vill bara ha min syster tillbaka utan att förlora mina andra syskon (som jag skulle ha gjort om jag inget sagt).

Tyvärr kan jag inte säga exakt vad hon ljög om.

• Anonym

Våra föräldrar lever tyvärr inte pga olycka.
    Annars hade det varit ett altenativ.

• Tessideluxe

Din syster är vuxen och gör som hon själv vill. Jag förstår att du vill att hon ska komma tillbaka, men du kan inte tvinga henne. Allt du kan göra är att finnas där för henne om hon väljer att komma hem självmant.
    Hon har varit borta i fem månader, har hon haft kontakt med någon? I annat fall kanske du borde kontakta polisen, om du är orolig för henne.
    Om du vet att hon är ok, men inte vill prata med dig, måste du gå vidare med livet.

• Carmen80

Okej, det låter ju allvarligt och visst kan det finnas undantag...Men jag hoppas det löser sig iaf..låte henne få lite tid, hon kommer nog ge med sig.

Anonym skrev 2008-06-23 00:04:47 följande:
    Hade min syster anförtrott mig saker som är personligt och känsligt,då stannar allt hos mig,precis som mina vänner,deras saker för jag heller aldrig vidare.Men min syster ljög ofta för våra andra syskon (som stod mig och gör det än riktigt nära) ofta.Det var saker som var ganska illa,som inte går att ursäkta,som de hade fått veta av andra inom snar framtid.Och det hade varit hemskt för mig,för då skulle även jag ha svikit dem.Hon hade tänkt ljuga för all framtid..och att jag skulle ljuga för henne oxå jämt.Det har gått 5 veckor nu sen hon stack.Alla är på min sida,alla förstår mig och tycker jag gjorde helt rätt...men jag vill inte ha rätt.Jag vill bara ha min syster tillbaka utan att förlora mina andra syskon (som jag skulle ha gjort om jag inget sagt).Tyvärr kan jag inte säga exakt vad hon ljög om.
  • Anonym

Min syster har inte haft kontakt med någon.
    Och jag vet att hon gråter varje dag..pga ensamhet och "sveket".
    Jag gråter oxå.

Men jag varnade henne för länge sen att detta håller inte,men hon ville inte lyssna.Ja hon är vuxen men hon är ganska långt ifrån vuxen,enligt min mening,men jag älskar henne och saknar henne varje dag.
    Det som gör mest ont är hon är så ledsen.

• Anonym (Förstår)

Fy tusan!
    Mitt råd är att låta henne vara i fred. Vet ej vad hon ljugit om men det måste vara ganska allvarligt som jag förstår. Allt du kan göra är att med jämna mellanrum skicka ett sms där du bara säger att du älskar henne och att du finns här när hon känner sig redo. Nämn inget om förlåt eller skuld eller om det som hänt, klargör bara din kärlek och att du fortfarande finns för henne. Då kan hon inte glömma dig, för förr eller senare kommer hon att inse hur ensam hon är och om du hållit kontakten så blir det lättare att räcka ut en hand.

Jag tycker fruktansvärt synd om henne, för hon måste må skitdåligt som beter sig som hon gör och jag tycker att dina syskon beteer sig barnsligt som inte inser att hon behöver hjälp och stöd. Ingen normal människa vill ju vara ond. Bara att veta att i är föräldralösa p.g.a. olycka ger en förklaring till hennes betende.
    Lycka till och kom ihåg DÖM INGEN FÖR DU HAR INGEN ANING OM VAD DEN HAR I BAGAGET OCH HUR DEN UPPFATTAR SAKER OCH HUR DEN KÄNNER. =)

• Anonym

Du har väldigt rätt anonym och tack.
    Mina andra syskon är inte de bästa,men de är mina syskon,jag älskar dem högt och de har alltid funnits för mig och hjälpt mig när de behövs.

Jag står mitt emellan allt,när det gäller min syster som jag vanligtvis bor med.Mina syskon drar inte in mig i detta,men de gör min syster som jag egentligen bor med.
    Jag kommer alltid finnas för henne...hoppas hon en dag kommer tillbaka.

• LjubaviMoja
    Carmen80 skrev 2008-06-22 23:58:20 följande:
    Det är ju jättesynd att det blev såhär.Verkligen.försöker sätta mig in i din sits här och kan bara komma på hur jag agerat om jag varit dig.Hade någon annan jag älskat frågat om min syster, som jag står väldigt nära, hade pratta illa om denna andra hade jag nog valt att inte berätta det.Varför gjorde du det ts?Din syster måste ju kunna anförtro sig utan att du ska prata vidare om det, tycker inte det är ok.Vad hon tycker om den är inte din sak, hon har kanske prata av sig till dig men det är fortfarande inte din angelägenhet egentligen.Då skulle ´du sagt till syster att du inte vill höra mer.Hade min syster sagt något till mig, vilket vi gör till varandra hade det varit tryggt hos mig ända in i döden.
    Så ser jag oxå på saken man måste jo kunna lita på varandra.
  • Anonym (pia)

Okej att du måste fixa ny hyresgäst. Men du måste också byta låsen. Det är viktigt! Du kan inte hyra ut ett rum, när någon annan har tillgång (nyckel) till lägenheten. Tänk om hon kommer på att hämnas el nåt liknande. Eller kommer på att hon vill ha den o den saken och bara travar in. Du måste byta lås!!

Sen bör du absolut inte slänga hennes saker. Spara dem i en låda i källaren el hos någon annan som har plats. Någon gång kanske hon vill bli sams igen och då kommer hon bli jätteglad för att hennes saker finns kvar!

Lycka till!

• Tessideluxe

Men hur kan du vara säker på att hon mår bra? Om du inte haft kontakt och hon inte kontaktat någon annan?
    Det kanske har hänt henne något?
    Är du inte orolig för det? Det skulle jag vara om min syster försvann i fem veckor utan kontakt, oavsett hur arg hon var.

Svar på tråden Min syster vill aldrig veta av mig mer