• tea1982

Vart är det fint att gifta sig i Stockholm med omnejd?

Jag har ingen aning om vilket ämne jag ska sätta detta under... men jag undrar - vilka kyrkor är vackra nog för att gifta sig i? Eller kanske nån äng?
    Berätta om era vigslar!

• Svar på tråden Vart är det fint att gifta sig i Stockholm med omnejd?
  • Tecken

Jag tycker alla kyrkor (och andra platser) är vackra nog. Det är inte platsen som är avgörande för hur äktenskapet blir

• siamusen

Vi gifte oss i Seglora Kyrka pa Skansen. Den är jättevacker tycker jag.

Finns ett litet kapell ute i Saltsjö-Boo ocksa som jag inte minns namnet pa, men det borde ju ga att googla.

• tea1982
    Tecken skrev 2008-06-23 13:21:37 följande:
    Jag tycker alla kyrkor (och andra platser) är vackra nog. Det är inte platsen som är avgörande för hur äktenskapet blir
    *snaaaark*

Gifta sig borgerligt finns inte i min värld, jag vill ha ett vackert bröllop, en rolig fest, och SEN ett underbart äktenskap. Det ena utesluter inte det andra.
  • siamusen

Kyrkan pa Söder är ju vackerocksa. Den uppe pa kullen. Alla helgona kanske den heter.

Och Lidingö Kyrka.

• Tecken
    tea1982 skrev 2008-06-23 13:36:02 följande:
    *snaaaark* Gifta sig borgerligt finns inte i min värld, jag vill ha ett vackert bröllop, en rolig fest, och SEN ett underbart äktenskap. Det ena utesluter inte det andra.
    Jag har inte skrivit någonting om att gifta sig borgeligt - inte heller har jag skrivit att det ena måste utesluta det andra.

Hoppas du får en fin bröllopsdag
  • Mornie Alantie

Borgerliga bröllop kan vara hur vackra som helst... De blir som man gör dem.

Om du nu måste ha kyrka: Ulriksdals slottskapell är fint. Kyrkan på kullen på Söder är väl Sofia kyrka?

• tea1982
    Mornie Alantie skrev 2008-06-23 13:44:48 följande:
    Borgerliga bröllop kan vara hur vackra som helst... De blir som man gör dem.Om du nu måste ha kyrka: Ulriksdals slottskapell är fint. Kyrkan på kullen på Söder är väl Sofia kyrka?
    Ulriksdal är underbart, det håller jag med om.
  • siamusen

Drottningholms slottskapell âr fint ocksa.

• Mornie Alantie

Är det ekokapellet som ligger i Hagaparken? Där är det många som gifter sig, både med och utan prälle.

Svar på tråden Vart är det fint att gifta sig i Stockholm med omnejd?